تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۵۱
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۶۶۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

پایه‌های محکم "سفار" بر بستر بازدهی

می متالز - در هفته‌ای که شاخص کل در نقطه‌ای ثابت ایستاد، دو شرکت از بازار پایه در کنار "سفار" ایستادند و رشد قیمت مطلوبی را در تابلوی معاملات به نمایش گذاشتند.
پایه‌های محکم "سفار" بر بستر بازدهی

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در هفته‌ای که سپری شد، هیچ تغییری نسبت به هفته گذشته در خود اعمال نکرد و در مجموع، موقعیت خود را در کانال ۳۰۵ هزار واحد حفظ کند. به این ترتیب، بازدهی شاخص کل در بازه زمانی یک ماهه به ۲.۵ درصد رسید.

در این میان، در بازه زمانی یک هفته، ۴۸ درصد نماد‌ها سبزپوش بودند و ۵۲ درصد رنگ سرخ را بر تن قیمت‌های خود دیدند و سهامداران خود را با زیان آشنا کردند.

در بین شرکت‌های حاضر در جریان معاملات، "سفار" با رشد قیمت ۳۵ درصد بهترین عملکرد را به نام خود ثبت کرد و کام سهامداران خود را به خوبی شیرین کرد.

"ثقزوی" با ثبت بازدهی ۲۶ درصدی در این هفته و "وجامی" با ۲۵ درصد بازدهی، در رتبه دوم و سوم پربازده‌ترین شرکت‌ها قرار گرفت.

از سوی دیگر، "بالبر" ۱۴ درصد از ارزش خود را در این هفته از دست داد و لقب زیان‌ده‌ترین سهم را از آن خود کرد.

"وسینا" و "سبجنو" با افت قیمت ۱۳ درصدی به همراه وپارس در رده‌های بعدی شرکت‌های زیان‌ده هفته قرار گرفتند.

در میان صنایع، شاخص گروه "وسایل ارتباطی" رشد ۱۲ درصدی را به خود دید و "فعالیت مهندسی" ۶ درصد رشد کرد و در رده دوم ایستاد.

صنعت "کاشی و سرامیک" نیز نزدیک به ۶ درصد رشد شاخص را تجربه کرد.

در این هفته، صنعت "محصولات کامپیوتری" بیشترین افت را در بین صنایع بورسی داشت و پس از افت ۸ درصدی این گروه، صنعت "استخراج سایر معادن" ۷ درصد تنزل شاخص داشت و گروه "محصولات چوبی" در رده سوم این رتبه بندی منفی جای گرفت.

عناوین برگزیده