تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۶
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۶۶۲۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان پدافند غیرعامل کشور

می متالز - تفاهم نامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان پدافند غیر عامل کشور با هدف ارتقای سطح امنیت و آمادگی در برابر تهدیدات و همچنین کاهش آسیب پذیری زیرساخت های سازمانی امضا شد.
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان پدافند غیرعامل کشور

به گزارش می متالز، مراسم تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک مابین مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و سازمان پدافند غیر عامل کشور با حضور غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و علی رهبری رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برگزار شد.

این تفاهم نامه در حاشیه ششمین دوره نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل که در سالن‌های ۱۰ الی ۱۳ محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، به امضا رسید.

محور های این تفاهم نامه عبارتند از عملیاتی سازی طرح ها، پروژه ها و برنامه های پدافند غیر عامل در مرکز، نهادینه سازی اصول و ملاحظات پدافند غیر عامل در فعالیت های مرکز، کاهش آسیب پذیری و ارتقای آمادگی مرکز در مقابله با تهدیدات است.

برنامه ریزی رزمایش های پدافندی جهت سنجش و ارزیابی تاب آوری و پایداری زیرساخت های مرکز، آموزش و فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی پدافند، رعایت و اجرای الزامات پدافند از دیگر محورهای این تفاهم نامه است.

بر اساس چارچوب این تفاهم نامه، سطح دانش و تخصص پدافندی کارشناسان و مدیران ارتقا می یابد و در این میان سازمان پدافند غیر عامل هم همکاری خود را برای برگزاری دوره های آموزشی و همکاری جهت ارزیابی امنیتی زیرساختها و برگزاری مانورهای سایبری انجام خواهد داد.

گفتنی است که بر اساس این تفاهم نامه تعهداتی از سوی سازمان پدافند به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای برگزاری دوره های آموزشی، پشتیبانی تخصصی برای ارزیابی زیر ساختهای سایبری و مشاوره در برنامه ریزی و اجرای اقدامات متناسب با برنامه های سالانه پدافند غیر عامل مرکز داده می شود.

همچنین تعهداتی نیز از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سازمان پدافند داده شده است که از جمله آنها می توان به تهیه برنامه سالانه پدافند غیر عامل، ارزیابی آسیب شناسی و اجرای رزمایش های پدافندی در مراکز داده و سامانه ها، ارتقای سطح دانش و مهارت های عمومی تخصصی پدافندی غیر عامل برای همکاران مرکز، شناسایی و سطح بندی سامانه های مرکز و زیرمجموعه های تابع و دارایی های سایبری مرکز اشاره کرد.

مدت این تفاهم نامه پنج سال است که از طریق سازمان پدافند غیر عامل و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی راهبری می شود.

عناوین برگزیده