تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۶۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

شرایط انقباضی به "بورس" می‌رسد!

می متالز - با وجود ریسک سیستماتیک و تصویب بودجه سال ۹۹ شرایطی انقباضی را در پیش خواهیم داشت که خود عاملی بازدارنده برای ورود سرمایه‌های جدیدتر و بیشتر به بازار خواهد بود.
شرایط انقباضی به "بورس" می‌رسد!

به گزارش می متالز، وحید حسن‌پور دبیر، مدیرعامل کارگزاری صبا تامین با نگاهی به معاملات امروز بازار سرمایه گفت: در گریزی به بازارسرمایه می‌توان به این موضوع رسید که "بورس" در حال خروج از حالت "منفی غالب" است.

وی ادامه داد: جدا شدن برخی سهم‌ها، اخباری مانند تجدید ارزیابی یا بحث تغییرات بنیادی در شرکت‌ها به لحاظ سودآوری، عاملی در جهت جذب سرمایه‌گذاران به سمت این سهام و شرکت‌هاست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به بازار‌های رقیب اضافه کرد: در این شرایط میزان جذابیت بازار‌های رقیب به اندازه‌ای نیست که سرمایه‌گذار را از "بورس" دور کند و نهایتا تبدیل به اوراق با درآمد ثابت شده اما؛ چشم انداز ریسک و بازده که عاملی برای تصمیم گیری سهامدار برای سرمایه‌گذاری است به سمت صنایع بورس و بازار سهام میل می‌کند. 

حسن پور در پایان افزود: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که با موضوع ریسک سیستماتیک و تصویب بودجه سال ۹۹ شرایطی انقباضی را در پیش خواهیم داشت که خود عاملی بازدارنده برای ورود سرمایه‌های جدیدتر و بیشتر به بازار خواهد بود.

عناوین برگزیده