تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۶۶۹۰۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح کارخانه آهن اسفنجی اردکان با حضور حسن روحانی

می متالز - کارخانه مگامدول اردکان با چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و ۸۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی با حضور رییس جمهور افتتاح شد.
افتتاح کارخانه آهن اسفنجی اردکان با حضور حسن روحانی

به گزارش می متالز، کارخانه احیا مستقیم مگامدول (هات شارژ) اردکان بعداز ظهر یکشنبه با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر فراهم شد.

محصول این کارخانه آهن اسفنجی گرم و سرد با ظرفیت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال است که به عنوان ماده اولیه در صنایع ذوب و ریخته گری کاربرد دارد.

عملیات ساخت کارخانه احیا مستقیم مگامدول از سال ۹۱ ۱۳ آغاز شد و تولید آزمایشی آن در سال ۱۳۹۷ شروع  شده است.

برای احداث این کارخانه چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و ۸۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی شده است.

در آیین افتتاح این واحد تولیدی، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، استاندار یزد، محمدرضا تابش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.

این شرکت یکی از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گام های اساسی برداشته است .

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.  

همزمان با سفر یک روزه رئیس جمهوری به یزد ۵۰۰ پروژه و طرح در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد و برای اجرای این پروژه‌ها ، ۲۵ هزار میلیارد ریال هزینه شد که ۱۰ هزار میلیارد ریال آن از محل بودجه دولتی و ۱۵ هزار میلیارد ریال نیز سهم بخش خصوصی است.

بهره برداری از پروژه فولاد چادرملو در اردکان، فاز یک بندرخشک پیشگامان در مهریز، بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه، گازرسانی به شهرک فولاد اشکذر، ۹۰ کیلومتر از دو خطه سازی راه آهن بافق به میبد و ۲۵ کیلومتر از باند دوم جاده یزد - طبس از مهمترین این طرح‌هاست.

عناوین برگزیده