تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۶۶۹۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

خروج غیر قانونی ارز از کشور/ تصویب FATF می‌تواند چرایی خروج ارز را مشخص کند

می متالز - رئیس اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى فارس با بیان اینکه جهت جلوگیرى از خروج ارز از کشور نیاز است تا مسوولان راه حل مناسبى بیندیشند، بیان کرد: بى‌شک تصویب FATF مى‌تواند مشخص کند که خروج ارز از کشور چگونه و با چه اهدافى انجام مى شود.
خروج غیر قانونی ارز از کشور/ تصویب FATF می‌تواند چرایی خروج ارز را مشخص کند

به گزارش می متالز، جمال رازقى با بیان اینکه در تمام کشورهاى دنیا با افرادى که اقدام به خارج کردن ارز مى‌کنند با بدترین و سخت ترین شکل ممکن برخورد مى شود، ادامه داد: خروج ارز از کشور در دیگر کشورها جزو بدترین کارهایى است که شهروندان مى توانند انجام دهند.

رازقى ادامه داد: عده اى از افراد به این دلیل که از وضع اقتصادى کشور احساس امنیت ندارند، اقدام به خروج ارز از کشور و خرید در دیگر کشورها مى کنند.

رئیس اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى فارس با بیان اینکه خارج شدن غیر قانونى ارز از کشور در حال انجام است، گفت: چرایى این موضوع از نکات مهمى است که نیاز به بررسى دارد.

رازقى با بیان اینکه در حال حاضر ابزار کافى جهت ردیابى خروج ارز از کشور در اختیار نداریم، افزود: در شرایط فعلى و جهت شناسایى خروج ارز، دولت باید زیر ساخت هاى این بخش را فراهم کند تا در ادامه مانع خروج غیر قانونى ارز از کشور شود.

این فعال اقتصادى خاطر نشان کرد: در جهت مقابله این بخش باید شرایطى فراهم کنیم تا به تبع آن افراد انگیزه اى جهت خروج ارز از کشور نداشته باشند؛ چرا که ایجاد انگیزه کافى در بخش تولید و فراهم کردن امنیت براى سرمایه افراد و سرمایه گذاران، مى تواند سبب ورود سرمایه گذاران دیگر کشورها به ایران شود.

وى بیان کرد: باید ابزارى فراهم کنیم که باوجود ایجاد انگیزه هاى موجود اگر فردى اقدام به خروج غیر قانونى ارز از کشور کرد، با شدیدترین طرز ممکن با او برخورد شود.

رازقى در ادامه تصریح کرد: قیمت مسکن در دیگر کشورها به این دلیل که سفته‌بازى در آنها انجام نمى‌شود به مراتب پایین تر از ایران است؛ این در حالى است که قیمت مسکن در مناطق شمال تهران به مراتب بسیار گرانتر از مناطق خوب کشورهایى چون لندن و پاریس است.

به گفته وى سفته بازى در بازار مسکن سبب شده که قیمت خانه و ملک در ایران به مراتب گران تر از دیگر کشورها باشد؛ این در حالى است که مسکن در دیگر کشورها جزو کالاهاى مصرفى محسوب مى شود.

رئیس اتاق بازرگانى، صنایع و معادن کشاورزى فارس افزود: افراد و مردم ایران در دوره هاى مختلف اقدام به سرمایه گذارى و خرید ملک در کشورهاى دیگر مى کنند، بطورى که در مقطعى از زمان از کشورهایى مانند دبى، گرجستان و ... استقبال مى کردند، اما در حال حاضر اشتیاق سرمایه گذارى به کشورهایى مانند ترکیه افزایش یافته است.

عناوین برگزیده