تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۶۷۵۱۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر فروش شرکت تهویه متا:

مس، فلزی گران اما کاربردی در ساخت اسپیلت است

می متالز - مدیر فروش شرکت مهندسی قطعات تهویه البرز (متا) گفت: برای ساخت اسپیلت و مینی‌چیلرهای خانگی، استفاده از مس، مقرون به ‌صرفه است و این فلز رسانایی خوبی برای انتقال حرارت دارد اما وقتی ابعاد دستگاه افزایش می‌یابد، آلومینیوم انتخاب بهتری نسبت به مس است.
مس، فلزی گران اما کاربردی در ساخت اسپیلت است

به گزارش می متالز، نوشین حاجی اظهار داشت: شرکت تهویه متا، از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت تهویه بوده که از سال 96 برای تولید محصولات خانگی شروع به کار کرده است. شرکت تهویه نیز با سابقه 55 ساله در تولید دستگاه تهویه مطبوع از پیشتازان این عرصه محسوب می‌شود. در مجموعه تهویه متا، دستگاه‌های مینی‌چیلر، انواع اسپیلت‌ها مانند دیواری، کانالی، ایستاده، برقی و خنک‌کننده‌های تابلو برق تولید می‌شود. وی بیان کرد: مواد اولیه ساخت انواع اسپیلت،‌ مس، آلومینیوم، ورق‌های گالوانیزه و فولادی است. لوله‌ها و کویل‌های استفاده شده در اسپیلت و مینی‌چیلر مانند کویل کندانسور و اواپراتور، مسی هستند که به دلیل رسانایی بالا این فلز در انتقال حرارت، از آن استفاده می‌کنیم. بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل قیمت بالای مس، آلومینیوم را جایگزین آن کرده‌اند؛ آن‌ها از آلومینیوم‌ به صورت میکروچنل استفاده می‌کنند و تکنولوژی ساخت اسپیلت آلومینیومی با تکنولوژی به کار گرفته شده در شرکت ما، کاملا متفاوت است. برای ساخت کویل‌های کندانسور که از نظر ابعادی بزرگ هستند اگر از مس استفاده شود، از لحاظ قیمتی و وزنی به صرفه نیست؛ بنابراین برای تولید این قطعه، از فناوری میکروچنل که آلومینیوم نقش مهمی را در این تکنولوژی دارد، استفاده می‌کنند. مدیر فروش شرکت تهویه متا خاطرنشان کرد: اغلب مواد اولیه مورد نیاز برای تولید اسپیلت و مینی‌چیلرهای خانگی، داخلی هستند و تنها کمپرسورها و بردهای الکتریکی را از خارج کشور تهیه می‌کنیم، البته با چند شرکت‌ تولیدکننده داخلی برد الکتریکی در حال مذاکره هستیم که این قطعه را نیز از داخل کشور خریداری کنیم.

حاجی در خصوص فروش محصولات این شرکت بیان کرد: عمده مشتریان ما محصولات شرکت را برای مصارف خانگی و استفاده در فضاهای کوچک، خریداری می‌کنند. در حال حاضر، صادرات محصول نداریم اما در حال طی کردن مراحل اداری و اخذ مجوز برای شروع صادرات هستیم.

وی درباره برنامه‌های آتی شرکت تهویه متا، اظهار کرد: برنامه و چشم‌انداز آینده شرکت متا تهویه، در وهله اول افزایش ظرفیت تولید محصولات موجود است. برنامه بعدی ما این است که برای ساخت اسپیلت‌های دیواری از پنل و قالب‌های جدیدتری استفاده کنیم و برنامه دیگری که در راستای اهداف مجموعه ما وجود دارد، هم‌سو شدن اسپیلت‌های دیواری با پنل‌های خورشیدی است؛ به عبارت دیگر، با استفاده از پنل‌های خورشیدی می‌توانیم اسپیلت‌ها را به کار بیاندازیم. پنل‌های خورشیدی به راحتی می‌تواند پاسخگوی برق کولرهای گازی باشد و ما در این موضوع، تا مرحله آزمایش پیش رفته‌ایم و تا کنون به نتایج مطلوبی دست یافته‌ایم.

مدیر فروش شرکت تهویه متا ابراز کرد: اغلب تولیدکنندگان کولرهای گازی، در واقع مونتاژکننده این محصول هستند اما مجموعه تهویه متا از صفر تا 100، تولید قطعات و محصول نهایی را خود بر عهده دارد. برای ساخت پنل‌های قسمت داخلی دستگاه، قالب‌های تزریق پلاستیک را داریم، کویل‌ها را در مجموعه می‌سازیم و بدنه‌های خارجی دستگاه نیز از جمله فعالیت‌های مجموعه است و بعد از تولید قطعات آن‌ها را مونتاژ کرده و محصول نهایی را روانه بازار می‌کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: میزان مصرف انرژی محصولات ما، در رده A قرار دارد. محصولات شرکت تهویه متا از نظر کیفیت با بازارهای جهانی در حال رقابت است و هیچگونه کمبودی در مقابل برندهای مطرحی همچون ال‌جی و سامسونگ ندارد. در حال حاضر، متاسفانه اغلب مردم به سمت کولر گازی‌های خارجی می‌روند و چون ما با برند تهویه حدود دو سال است که وارد بازار رقابت اسپیلت شده‌ایم و تا پیش از این مردم شرکت تهویه را با کالاهای صنعتی می‌شناختند، عدم شناخت مردم از اسپیلت‌های خانگی تهویه مشکل اساسی ما است.

عناوین برگزیده