تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۶۸۱۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صلح تجاری میان دو ابرقدرت در سایه ای از ابهام

می متالز - بازارهای آسیایی در شروع ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که امید به ایجاد یک صلح تجاری میان آمریکا و چین در آینده ای نزدیک، بازارها را نسبت به آینده اقتصادی خوش بین کرده است.
صلح تجاری میان دو ابرقدرت در سایه ای از ابهام

به گزارش می متالز، درحالی که آمارهای اقتصادی آمریکا نشان از بهبود نسبی اقتصادی در این کشور است، قیمت دلار در مقایسه با دیگر همتایان خود با روند افزایشی همراه شد .

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد و نیکی ژاپن نیز رشد ۰.۷ درصدی را از آن خود کرد. در بازار استرالیا شاخص اس اند پی با رشد ۰.۵ درصدی همراه شد و شانگهای چین نیز رشد ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.

در بازار آتی آمریکا شاخص اس اند پی با رشد ۰.۲ درصدی معاملات را ادامه داد و شاخص یورواستاکس با افزایش ۰.۶ درصدی مواجه شد در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن ۰.۳ درصد مثبت شد.

رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص اظهار داشت: توافق های اولیه با چین بر سر یک توافق نامه واحد تا پایان سال میلادی صورت خواهد گرفت . البته واشنگتن کاملا به اتفاق های هنگ کنگ آگاه هست و چشمانش را بر روی این اتفاق ها نمی بندد.

این سخنان مشاور امنیت ملی آمریکا موحب نگرانی سرمایه گذاران نسبت به آینده اقتصادی این دو کشور و همچنین ناآرامی های هنگ کنگ وامکان به تعویق افتادن توافق صلح تجاری شده است.

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که به شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفته است که سرکوب معترضان هنگ کنگ تأثیر منفی فوق العاده ای در تلاش برای دستیابی به توافق برای پایان دادن به یک جنگ تجاری ۱۶ ماهه خواهد داشت.

اما در بازارهای مالی، قیمت دلار در مقایسه با دیگر همتایان خود با روند افزایشی همراه شد در حالی که افزایش میزان تولیدات صنعتی در آمریکا بیش از پیش بینی کارشناسان بود .

تپس استریک لند، مدیر اقتصادی در بانک ملی استرالیا در این خصوص اظهار داشت: میزان تولیدات صنعتی در آمریکا موجب شگفتی اقتصاددانان شد در حالی که این روند تولیدات، نشان از ثبات نسبی اقتصادی در این کشور است. این در حالی که است که آهنگ رشد اقتصادی در جهان کند است .

عناوین برگزیده