تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۶۹۰۴۸
سرویس خبر : انرژی

واکنش ایران به مواضع وزیرخارجه فرانسه در خصوص برجام و تهدید به تحریم

می متالز - سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات وزیرخارجه فرانسه در خصوص برجام و تهدید به تحریم گفت: این اظهارات غیرمسوولانه و غیرسازنده، شدیدا کارآمدی ابتکارات سیاسی را مخدوش می سازد.
واکنش ایران به مواضع وزیرخارجه فرانسه در خصوص برجام و تهدید به تحریم

به گزارش می متالز، عباس موسوی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه در خصوص برجام و تهدید به تحریم گفت: این اظهارات غیرمسئولانه و غیرسازنده بوده و شدیدا، کارآمدی ابتکارات سیاسی برای اجرای کامل برجام توسط کلیه طرف ها در راستای نظام رفع تحریم های برجام و مصوبات کمیسیون مشترک را مخدوش می‌سازد.

وی در خصوص امکان بهره گیری اروپا از ساز و کار حل و فصل اختلافات نیز گفت: منطق و هدف این ساز و کار در نظر گرفتن اقدامات جبرانی برای دو طرف است و اقدام ایران هم اجرای حق ماده ۳۶ است. لذا برجام در شرایط کنونی به طرف های اروپایی اجازه نمی دهد در قبال اعمال حق مشروع ایران در پاسخ به اقدامات غیرقانونی و یکجانبه آمریکا و نقض اساسی تعهدات طرف های اروپایی به این ساز و کار استناد ورزند.

براساس این گزارش، ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه دیروز گفت: ایرانی‌ها هر دو ماه یک بار شکاف محتوای برجام را بیشتر می‌کنند و فرانسه در حال بررسی اِعمال ساز و کار حل اختلاف برجام است.

ساز و کار مورد نظر وزیر خارجه فرانسه بندی از برجام و مربوط به بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران در صورت نقض مفاد برجام است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده