تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۳
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۶۹۰۸۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پرداخت ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی

می متالز - مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: تا کنون ۳۱ هزار تن سیمان رایگان و بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض بین مردم سیل‌زده استان توزیع شده است.
پرداخت ۱۱۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان گلستانی

به گزارش می متالز، محمدتقی زمانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند ساخت واحدهای تخریبی در ماه‌های اخیر شتاب گرفته و از 7 هزار و 400 واحد مسکونی تخریبی در مناطق شهری و روستایی 6 هزار و 535 واحد پی کنی شده است.

وی افزود: همچنین 5 هزار واحد در مرحله فوانداسیون و 3 هزار و 885 واحد نیز در مرحله اجرای اسکلت قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به بهره‌برداری از 800 واحد مسکونی تخریبی و تحویل آنها به مردم گفت: برای 2 هزار و 420 واحد سقف زده شده و دیوارچینی یکهزار و 484 واحد نیز به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: تا پایان آبان ماه 2 هزار واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم می‌شود.

زمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: تأکید ما این است که تا آغاز زمستان در مناطق سردسیر استان که حدود 30 درصد واحدهای تخریبی در این نقاط واقع شده است، منازل مسکونی مردم را به مراحل پایانی برسانیم.

وی گفت: در همین زمینه تا کنون 31 هزار تن سیمان رایگان و بیش از 117 میلیارد تومان کمک بلاعوض نیز بین مردم سیل‌زده استان توزیع شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: 99 درصد واحدهای تخریبی در روستاهای استان به بانک‌ها معرفی شده‌اند که این میزان در شهرها حدود 77 درصد است.

وی درباره تأمین زمین برای برخی از واحدهای خسارت‌دیده نیز بیان داشت: در برخی شهرها از جمله آق‌قلا، گمیشان و گنبدکاووس باید تأمین زمین انجام شود؛ با اینکه راه و شهرسازی این زمین‌ها را مشخص کرده اما به علت عدم تکمیل فرم‌ها و تأیید از سوی فرمانداری هنوز زمین به بنیاد مسکن واگذار نشده است برای همین در تأمین مسکن برخی واحدها دچار مشکل هستیم.

زمانی‌نژاد ادامه داد: برای تکمیل منازل مسکونی برخی از سیل‌زدگان باید همه مسئولان و دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی همکاری لازم را انجام دهند.

عناوین برگزیده