تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۶۹۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تامین مالی سامارکو توسط بی‌اچ‌پی

می متالز - شرکت معدنی استرالیایی بی‌اچ‌پی اول نوامبر اعلام کرد که برای از سرگیری فعالیت واحد تولید گندله برزیلی سامارکو، تامین مالی 44 میلیون دلاری انجام خواهد داد.
تامین مالی سامارکو توسط بی‌اچ‌پی

به گزارش می متالز و به نقل از Fastmarkets MB، معدن سامارکو حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین واله و بی‌اچ‌پی است که پس از شکستن سد باطله در اواخر سال 2015 تعطیل شده است. سامارکو در روز 25 اکتبر مجوز شروع مجدد تولید در مجموعه ژرمانو را دریافت کرد. به گفته واله و بی‌اچ‌پی، این آخرین مجوز مورد نیاز برای از سرگیری فعالیت بود.

طبق برنامه‌ریزی سامارکو، فعالیت این معدن بین سه ماهه سوم و چهارم سال 2020 در ابتدا با یک واحد کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت حدود هفت تا هشت میلیون تن در سال از سر گرفته خواهد شد. در فاز دوم، ظرفیت ظرف مدت 6 سال به 14 تا 16 میلیون تن در سال افزایش داده خواهد شد. در فاز سوم که 10 سال آینده شروع خواهد شد، ظرفیت به 22 تا 24 میلیون تن در سال خواهد رسید.

به جای سد باطله خیس که در سال 2015 شکست، سامارکو از سیستم انباشت خشک استفاده خواهد کرد. به گفته بی‌اچ‌پی، با تامین مالی 44 میلیون دلاری ساخت‌وساز واحد فیلتراسیون ظرف 12 ماه آینده ساخته خواهد شد و فعالیت‌های آماده‌سازی برای از سرگیری عملیات نیز آغاز خواهد شد.

سامارکو در شرایطی بازگشت خود را به بازار اعلام کرد که پریمیوم گندله در سطح پایین قرار دارد. با نوسان قیمت به دلیل ریزش یک سد باطله دیگر در 25 ژانویه سال جاری و وقفه عرضه ناشی از آن، شرکت واله استراتژی خود را به قراردادهای فصلی (سه ماهه) تغییر داده است.

قیمت Fastmarkets برای شاخص سنگ‌آهن دانه‌بندی شده برزیلی 65 درصد CFR چینگ‌دائو در روز جمعه اول نوامبر 94.80 دلار بر تن بود که نسبت به 94.50 دلار بر تن در روز گذشته آن افزایش داشت. این قیمت نسبت به بالاترین سطح قیمت در سال جاری یعنی 132.60 دلار برتن در روز 2 جولای، افت 28.5 درصدی دارد. همچنین، پریمیوم گندله سنگ آهن دانه‌بندی شده برزیلی بالای 65 درصد CFR چینگ‌دائو نیز در روز جمعه اول نوامبر به 15.05 دلار بر تن رسید که نسبت به پایین‌ترین سطح خود در سال 2019 یعنی 11.88 دلار بر تن در روز 4 اکتبر افزایش داشت اما همچنان پایین‌تر از 35.54 دلار بر تن در 27 دسامبر بود.

 

عناوین برگزیده