تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۶۹۸۴۶

۳۲۰ میلیارد تومان بە راە آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

می متالز - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برای راە آهن همدان بە سنندج ۳۲۰ میلیارد تومان تخصیص و بە حساب واریز شدە است.
۳۲۰ میلیارد تومان بە راە آهن همدان - سنندج تخصیص یافت

به گزارش می متالز، محمد باقر نوبخت با اشاره به این که در این سفر برای راە آهن همدان بە سنندج ۳۲۰ میلیارد تومان تخصیص و بە حساب واریز شدە است اظهار داشت: دولت مصمم است تا پایان سال آینده کریدور شرق به غرب کشور که از مشهد آغاز و تا مریوان ادامه دارد را به اتمام برساند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه دولت مصمم است تا پایان سال آینده کریدور شرق به غرب کشور که از مشهد آغاز و تا مریوان ادامه دارد را به اتمام برساند گفت: کار ساخت این کریدور از مشهد تا تهران به پایان رسیده، فاز دوم آن از تهران تا همدان نیز زیر بار ترافیک رفته و در مسیر همدان تا مریوان نیز ۲۱ کیلومتر گردنه صلوات آباد سنندج و محور سنندج – مریوان باقیمانده که تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا پایان دولت دهم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی همچنین آغاز ساخت سە هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در شهر و روستاها را دیگر اتفاق مهم در این سفر خواند و گفت: هزار واحد مسکونی در شهرها توسط کمیتە امداد حضرت امام و دو هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی احداث می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از روند چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد در محور سنندج – دهگلان بازدید کرد و گفت: روند پیشرفت کار مثبت است، این پروژە مشکل اعتباری ندارد و اعتبار پیش‌بینی شدە برای آن ۷۰ میلیارد تومان است.

در ادامه سفره یک روزه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عملیات احداث یک هزار واحد مسکن شهری ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان  در شهر دهگلان آغاز شد.

برای این واحدهای مسکونی یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که در عرض یک سال تحویل مددجویان می شود و همچنین همزمان با این واحدها نیز کار ساخت ۲ هزار واحد مسکونی مددجویان ساکن در روستاها نیز شروع خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم کلنگ زنی این واحدهای مسکونی بیان کرد: واحدهای مسکونی هدیه نظام و دولت در هفته وحدت به مددجویان این استان است.

 نوبخت افزود: آنچه که سال گذشته با بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه اقدام کردیم در حال حاضر آماده بهره‌برداری است که هفته قبل هزار واحد آن افتتاح و همین تعداد هم در بوشهر، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: امروز ۲ هزار واحد روستایی هم با کمک و مساعدت بنیاد مسکن کلنگ زنی می شود که اولویت در آنجا هم به اتمام رساندن پروژه ها در ظرف مدت زمانی یک سال است.

همچنین با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ۲۶۲ واحد مسکونی مددجویی روستایی و ۶۶ واحد مسکونی مددجویی شهری در کردستان به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی واگذار شد.

نوبخت در این آیین اظهار داشت: سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار صندوق ضمانت مددجویی کردستان  مشارکت می‌کند تا مددجویان مشکل ضمانتی  نداشته باشند.

وی همچنین دستور داد تا سهم ۴۰ میلیون ریالی ۲۰۰ خانوار مددجوی کردستانی برای برخورداری از مسکن از طرف سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کلنگ زنی سه هزار واحد مسکونی نیازمندان در این سفر هم اشاره کرد و گفت: سال آینده همین موقع این واحدها تحویل مردم استان می‌شود.

عناوین برگزیده