خبر
خودرو  

پیشنهاد یک قطعه‌ساز برای برون‌ رفت صنعت خودرو از بحران

می متالز - نایب رئیس انجمن همگن قطعه‌سازان خودروی استان تهران درخصوص مشکلات صنعت خودرو و قطعه‌سازی گفت: یکی از علل به وجود آمدن تنگناهای اقتصادی برای قطعه‌سازان، دولتی بودن صنعت خودرو در کشور است زیرا دولت با داشتن سهام اندک در خودروسازی‌ها نسبت به عزل و نصب مدیران خودروسازان بزرگ دخالت می‌کند.

به گزارش می متالز،  امیرحسین جلالی در مورد مصادیق تصمیمات غیر اقتصادی خودروسازان افزود: سرمایه‌گذاری غیر مولد در سایت‌های متعدد داخلی و خارجی که از بودجه جاری در خودروسازان تغذیه می‌شود یکی از این موارد بوده که اثرات مخرب استفاده از نقدینگی جاری برای سرمایه‌گذاری بلند‌مدت و غیرمولد؛ برای اهل فن روشن است. از طرف دیگر تغییرات زودهنگام مدیران اجرایی راهبردهای اقتصادی بلندمدت را از خودروساز سلب می‌کند و در نهایت تصمیمات کلیدی دچار روزمرگی می‌شوند.  مدیرعامل شرکت ایسکرا اتوالکتریک ایران راه حل‌های برون‌رفت از این شرایط را تشکیل یک کارگروه مرکب از خودروسازان، بانک مرکزی و بانک‌های عامل و اعضای تشکل‌های واقعی قطعه‌سازان دانست و تاکید کرد صورت‌های مالی چند سال اخیر خودروسازان تجزیه و تحلیل و راهکاری ۱۰ ساله اتخاذ شود.  جلالی افزود: شرکت‌های اصلی خودروسازان باید از شرکت‌های زیرمجموعه آنها که مدیریت و راهبردهای جداگانه دارند جدا شوند تا شرکت اصلی بتواند فقط به ارتقای کیفیت و تولید فکر کند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 توسط شرکت «ایسکرا اتو الکتریک» انجام می‌شود:

صادرات استارت و دینام

می متالز - شرکت «ایسکرا اتو الکتریک» تولیدکننده دو گروه از قطعات خودرو (استارت و دینام)، به دنبال افزایش سهم خود در بازار است و دستیابی به سهم ۶۰ درصدی بازار در سال از اهداف مورد نظر شرکت برشمرده می‌شود، این درحالی است که سهم ایسکرا از بازار طی سال گذشته ۴۰ درصد بود. در واقع افزایش ۲۰ درصدی تولید از برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری است. شرکت قطعه‌سازی ایسکرا با بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی در شهر کاشان، دو گروه از قطعات خودرو را تولید می‌کند: دینام و استارت.
 نقش آفرينی دانش بنيان ها در تامين قطعه و افزايش كيفيت خودرو

دانش بنیان ها برگ برنده صنعت خودرو

می متالز - عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: شركت های دانش بنيان مي توانند در افزايش كيفيت محصولات و تامين قطعات خودروها نقش به سزايی داشته باشند.
 محمدرضا نجفی منش، کارشناس صنعت خودرو:

مگر می شود قیمت مواد اولیه را آزاد بگذاریم و بخواهیم قیمت خودرو را کنترل کنیم؟

می متالز - دولت یا دو طرف قضیه را کنترل کند که نمی تواند یا همان طوری که قیمت مواد اولیه مانند فولاد و پتروشیمی و آلومینیوم وغیره را در بورس تعیین ویا کشف قیمت می کند، پنج درصد خودرو را هم در بورس کشف قیمت کرده و با همان قیمت به دست مصرف کننده نهایی برسانند. یک راه دیگر این است که بگذارند قیمت در حاشیه بازار تعیین و عرضه شود.
 دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی عنوان کرد:

صرفه اقتصادی با اصلاح شیوه قیمت گذاری

می متالز - صرفه اقتصادی با اصلاح شیوه قیمت گذاری برای تمامی زنجیره تامین و خودروساز ایجاد شده و میزان تولید و عرضه نیز افزایش خواهد یافت.
 معاون وزیر صنعت:

قیمت خودرو باید منطقی شود

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت ورودی و خروجی صنعت خودرو تطابق ندارد و معتقدیم قیمت خودرو برای تداوم موضوع تولید اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز از کشور باید منطقی شود.
 مدیرعامل سایپا:

سایپا با ۴۸ شرکت دانش‌بنیان قرارداد بست/ افزایش همکاری با استارت آپ‌ها

می متالز - مدیرعامل سایپا با هدف بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو از امضای قرارداد همکاری با ۴۸ مجموعه دانش بنیان خبر داد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما