تاریخ: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۷۰۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهار اصل برای نگهداری از دارایی و پول

می متالز - بر اساس اخباری که همین اواخر در رسانه های داخلی منتشر شد، حساب بیش از ده میلیون شهروند ایرانی هک شده و در یک عمل فیشینگی پول آنها از حسابشان به سرقت رفته است.
چهار اصل برای نگهداری از دارایی و پول

به گزارش می متالز، بر اساس اخباری که همین اواخر در رسانه های داخلی منتشر شد، حساب بیش از ده میلیون شهروند ایرانی هک شده و در یک عمل فیشینگی پول آنها از حسابشان به سرقت رفته است.

این واقعۀ دردناک بیش از پیش نشان می‌دهد که ما شهروندان نیز به عنوان مصرف‌ کننده مسوولیت داریم تا حواس خود را جمع کنیم و خطرات احتمالی را که در دنیای مجازی در کمین پول ما است را بشناسیم.

هرچند که بانک‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند ولی این مورد از مسوولیت ما کم نمی‌کنند.

پس مسوولیت ما چیست؟

اطلاعات حساب خود را به هر کسی ندهید و قبل از ثبت اطلاعات خود در فضای مجازی، مطمئن شوید که در سایت درست قرار دارید.

به طور مرتب حساب خود را چک کنید، ترجیحا به صورت حضوری در بانک.

اگر در حساب خود با موردی نا مفهوم برخورد کردید، فورا به بانک مراجعه کرده و مساله را پیگیری کنید.

اگر از حساب شما پولی سرقت یا فیشینگ شده، این حق شما است که شکایت کنید تا مسئولین مرتبط خسارت وارده را جبران کنند. هرچقدر که مبلغ سرقت شده بیشتر باشد، شما مبلغ بیشتری را می‌توانید به عنوان خسارت مطالبه کنید.

در پی هک شدن حساب‌های بیش از ده میلیون ایرانی، گروه cafeghanoon98.com متشکل از جمعهی از حقوق‌ دانان و وکیلان برجسته، خدمات خود را توسعه می‌دهد. شما شهروندان گرامی برای هر سوال یا نگرانی که دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و ما رایگان به شما مشاوره می‌دهیم و به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. اگر مبلغی از حساب شما سرقت شده، وکیلان ما در کنار شما هستند و شما را در روند مطالبه خسارت خود از بانک همراهی می‌کنند.

عناوین برگزیده