تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۷۱۳۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بابایی صالح:

حقوق زیر ۵ میلیون تومان باید از مالیات معاف شود

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: با توجه به شرایط امروز اقتصادی و افزایش هزینه‌های زندگی، سقف معافیت مالیات کارمندان در لایحه بودجه ۹۹ باید ۵ میلیون تومان لحاظ شود.
حقوق زیر ۵ میلیون تومان باید از مالیات معاف شود

به گزارش می متالز، روح‌اله بابایی صالح، در واکنش به اعمال معافیت مالیاتی کارمندان با سقف حقوق 3 میلیون تومان در لایحه بودجه 99، گفت: این اقدام به هیچ وجه منصفانه، منطقی و متناسب با هزینه‌های خانوار نیست و باید اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سقف معافیت مالیاتی باید بر اساس خط فقر محاسبه شود، افزود: با توجه به شرایط امروز اقتصادی امروز، افزایش هزینه های زندگی، قیمت حامل‌های انرژی و مسکن و اجاره بها باید سقف مالیات کارمندان در لایحه بودجه 99 بر اساس خط فقر محاسبه شود.

وی بر این باور است که حقوق زیر 5 میلیون باید از مالیات معاف شود و دولت به گونه‌ای اقدام کند که افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم باشد و به کارگران هم توجه ویژه داشته باشد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم با تاکید بر اینکه افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با واقعیت‌های جامعه باشد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کارمندان از پس هزینه های زندگی برنمی‌آیند و باید به دنبال شغل دوم و سوم باشند تا بتوانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند.

بابایی صالح افزود: البته حقوق کارمندان کلانشهرها هم کفاف هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد بنابراین در لایحه بودجه باید نگاه ویژه‌ای را به آنها داشته باشیم تا بتوانند امورات زندگی خود را بگذارنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس، با یادآوری اینکه مجلس مانند همیشه در بودجه از کارمندان و کارگران حمایت می‌کند، گفت: می طلبد دولت در لایحه بودجه حمایت مناسبی را از کارمندان و کارگران داشته باشد تا نیازی به ورود مجلس نباشد.

عناوین برگزیده