تاریخ: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۶۸۸
کد خبر: ۷۱۴۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند

تولید رنگ از خاک های رس خراسان جنوبی

می متالز - عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: طرح خالص سازی سنگ معدن بنتونیت برای استفاده در صنعت رنگ در طرح احمدی روشن ارائه شده است.
تولید رنگ از خاک های رس خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، رونقی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند، گفت: خراسان جنوبی از جمله استان هایی است که در طرح احمدی روشن، انتخاب شده است، این طرح همت بنیاد ملی نخبگان برگزار می شود.

او افزود: طرح خالص سازی سنگ معدن بنتونیت با کمک نخبگان گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند با هدف تولید و فرآوری آلی رس‌ها و فرآوری آلی رس ها‌ی مناسب برای صنعت رنگ ارائه شده است.

رونقی در زمینه هدف کلی طرح های احمدی روشن گفت: تلاش می کنیم با انجام این طرح ها کار تیمی در دانشگاه‌ها تقویت شود به ویژه در دانشگاه‌ها فضایی فراهم شود که دانشجویان بتوانند در کنار اساتید یک تجربه کار، فناورانه داشته باشند.

استاد گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند ادامه داد: با توجه به پتانسیل عظیم معدنی استان خراسان جنوبی یکی از معادن عمده این استان مدنظر قرار دادیم.

او افزود: باتوجه به بحث خام فروشی سنگ معدن بنتونیت، هدف طرح ما این است که این مواد معدنی را تصفیه و کیفیتش را بهبود بخشیم و ارزش افزوده آن را فعال کنیم.

استاد گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند، ادامه داد: در کنار این طرح شرکت خصوصی نانوپارمین خاوران است که با تجهیزات و امکاناتش در پیشبرد کار بسیار مؤثر است. 

رونقی عضو هیات علمی گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: امیدواریم در این طرح در کنار دانشجویان و همکاری آن‌ها و تقسیم کاری که شده به تولید محصول نهایی که همان نانو رس‌های صنعت رنگ است دست پیدا کنیم.

عناوین برگزیده