تاریخ: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۶
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۷۱۵۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قله‌نوردی بورس تهران

می متالز - دلایل عمده جریان افزایش قیمت سهام و بازگشت احتمالات موج رونق در بازار تشریح شد.
قله‌نوردی بورس تهران

به گزارش می متالز، روند صعودی بازار سهام در نیمه نخست معاملات امروز ادامه یافت. شاخص کل بورس امروز با جهش 4 هزار واحدی (تا ساعت 10:55) برای نخستین‌بار کانال 332 هزار واحد را تصاحب کرد.

نماگر اصلی بازار پیش از این در سیزدهم مهرماه به طور مقطعی وارد محدوده 330 هزار واحد شده بود؛ سپس از این سطح عقب نشست تا اینکه نهایتا امروز این رکورد شکسته شد و بورس در ارتفاع بی‌سابقه 332 هزار واحد مستقر شد.

تشدید جریان تبدیل شبه‌پول به پول در کل اقتصاد کشور، ورود دوباره نرخ دلار بازار آزاد به کانال 13 هزار تومان، افزایش محسوس قیمت جهانی نفت و فلزات و رفع نگرانی‌ها از تحقق سناریوهای بدبینانه از بودجه دولت در سال بعد تکمیل‌کننده پازل سبز تالار سهام به شمار می‌روند.

همزمان با شکل‌گیری موج قدرتمند نقدینگی و تب‌وتاب بیشتر بورس‌بازان برای خرید سهام، در بخش‌هایی از بازار شاهد شکست مدل‌های کلاسیک ارزشگذاری و ثبت قیمت‌های غیرمنتظره هستیم.

ورود بازیگران نوظهور و تا حدی غیرحرفه‌ای به بازار و غلبه انتظارات سنتی از سرمایه‌گذاری در بورس را می‌توان از علل عمده چنین جریانی از رشد قیمت در تالار سهام دانست که در کنار اثرات مثبتی نظیر افزایش نقدشوندگی معاملات، احتمال تشکیل حباب در سهم‌های کوچک‌تر را تقویت می‌کند.

عناوین برگزیده