تاریخ: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۷۱۷۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی مشکلات معدن کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن

می متالز - در نشست مشترک شورای عالی معادن کشور با شورای معادن هرمزگان در مورد ۲۱ پرونده واحد معدنی مشکل دار و مجوز استخراج مواد معدنی از مناطق مختلف استان تصمیم گیری شد.
بررسی مشکلات معدن کاران هرمزگان در نشست مشترک شورای عالی معادن

به گزارش می متالز، معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تقویت بنیه معدن کاران منطقه بشاگرد و کوشاه احمدی قرار شد استخراج واقعی از معادن این مناطق را ملاک دریافت حقوق دولتی قرار دهیم.
جعفر سرقینی افزود: در این نشست تصمیم گیری شد مشکلات بهره برداران معادنی که مشکل پرداخت هزینه انبارداری برای سازمان بنادر و دریانوردی دارند، برطرف شود.
خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان هم گفت: قرار شد مشکلات ۲۱ پرونده مشکل دار معدنی که به شورای عالی معادن فرستاده شده بود در هرمزگان حل شود.
استاندار هرمزگان هم در پایان این نشست گفت: بهره برداری گسترده از معادن هرمزگان با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال در دستور کار قرار گیرد.
فریدون همتی با اشاره به اینکه شورای عالی معادن باید ناظر و سیاست‌گذار در این حوزه باشد گفت: نیاز است تا استان‌ها برای سرعت روند رسیدگی به کار‌ها و مشکلات معدن کاران اختیارات بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه هرمزگان از استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن برخوردار است، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه معادن استان هرچه بیشتر مورد شناسایی قرار گرفته و معرفی شوند.
استاندار هرمزگان افزود: مخالف خام فروشی مواد معدنی هستیم و باید با ارائه تسهیلات مناسب به معدن کاران و شرکت‌ها برای فرآوری محصولات گام‌های محکمی برداشته شود.

عناوین برگزیده