تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۷۲۲۹۶
استاندار بوشهر:

تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر امیدبخش مردم است/ جاده مرگ در انتظار تخصیص اعتبار

می متالز - استاندار بوشهر عنوان کرد: متاسفانه جاده بوشهر - دیّر به دلیل ازدیاد تصادفات جاده مرگ لقب گرفته است، که انتظار داریم با نگاه ویژه مسوولین در ادامه کار تسریع صورت بگیرد.
تکمیل پروژه راه‌آهن بوشهر امیدبخش مردم است/ جاده مرگ در انتظار تخصیص اعتبار

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن تبریک‌ روز نیروی دریایی گفت: یکی از سیاست ها و اولویت های ما در بوشهر تکمیل پروژه های نیمه تمام بود، در این راستا بسیاری از پروژه ها را کلنگ زنی و افتتاح کردیم و برخی پروژه ها که ۳۵ درصد آنها کار شده بود را طی یکسال به سرانجام رساندیم.

وی با اشاره به پروژه راه آهن بوشهر افزود: در بحث ریل و راه آهن این اتفاق بسیار بزرگی در کشور و نه تنها بوشهر است، و امروز درخواست داریم که به این پروژه کمک صورت بگیرد. شتاب بخشیدن به این پروژه امیدبخش بوده و بیشترین انتظار مردم‌ بوشهر در این خصوص است.

استاندار بوشهر بیان کرد: وابستگی ما به آب سایر استان ها نکته دیگری است که در این خصوص درخواست توجه ویژه داریم. حدود ۹۰ هزار متر مکعب برای احداث آب شیرین کن در استان بوشهر برنامه ریزی شده که می تواند آینده خوبی در حوزه تامین آب مطمئن و پایدار در بوشهر ایجاد کند. 

این مسوول اضافه کرد: بحث دیگر نیز فاضلاب بوشهر است، ما ۶ پیمان‌کار در این زمینه داریم‌ و امسال در دهه فجر تمام تعهد دولت در حوزه فاضلاب بوشهر منهای جنوب شهر - در مرحله مطالعات - به اتمام‌ خواهد رسید. 

گراوند یادآور شد: بوشهر در حوزه تجهیزات آب و فاضلاب یکی از فقیرترین استانهای کشور بوده است، که با هماهنگی و مشارکت آب و فاضلاب کشور و بوشهر و اختصاص اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی به این موضوع تجهیزات مدرن و به روز خریداری شد.

وی تاکید کرد: در مرکز استان یک عدد ژنراتور برق برای شرایط اضطرار نداشتیم که ۱.۵ مگاوات برق خریداری و تدبیری در حوزه پدافند غیر عامل و نیازهای شهروندان صورت گرفت. 

این مسوول با اشاره به مشکلات تامین آب در بوشهر گفت: تنها مرکز استان دارای جیره بندی آب حتی در زمستان بودیم که امروز بسیاری از مناطق بوشهر از نوبت بندی خارج شده اند و بقیه مناطق نیز به زودی از نوبت بندی خارج خواهند شد. 

وی تصریح کرد: ابتدایی ترین پایتخت انرژی کشور با این ذخایر و سرمایه های عظیم آب بوده است و ان شالله با اقدامات صورت گرفته مشکلات به شکل کامل رفع شود. 

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه متاسفانه یکی از جاده های ما به دلیل ازدیاد تصادفات لقب جاده مرگ گرفته است، افزود: در حال حاضر اعتبار ۸۰ میلیارد تومان از سفر گرفته شده، انتظار داریم پروژه جاده بوشهر - دیر شروع شود. درخواست کرده ایم مطالبه ۳۵ میلیاردی قرارگاه خاتم تهاتر شود تا بخش زیادی از مشکل برطرف شده و در ادامه کار تسریع صورت بگیرد.  

استاندار بوشهر اظهار کرد: با توجه به تخصیص پایین بودجه سال جاری درخواست ما این است در بودجه امسال تدبیری شود. الحمدلله دولت تدبیر با وجود مشکلاتی که داشته توانسته در پوشش کمیته امداد افزایش سهم‌ و اعتبارات داشته و به دهک پایین جامعه نگاه حمایتی شده است.

عناوین برگزیده