تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۷۳۱۸۳
در دهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد ایران رخ داد؛

انتخاب ساختمان اتاق بازرگانی تهران به عنوان سازه برتر

می متالز - در اختتامیه دهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد که با حضور فعالان حوزه ساخت و ساز و فنی و مهندسی برگزار شد، ساختمان در حال ساخت اتاق بازرگانی تهران به عنوان سازه برتر کشور شناخته و از کارفرما، پیمانکار، مدیر طرح، مجری و مشاور طرح تقدیر به عمل آمد.
انتخاب ساختمان اتاق بازرگانی تهران به عنوان سازه برتر

به گزارش می متالز، ده سال است که فعالان اقتصادی در حوزه‌های فنی و مهندسی و ساخت و ساز، برای بررسی توسعه این بخش، به اشتراک گذاشتن پیشرفت‌ها و فناوری‌های نوین کاربردی و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های خود، هر ساله نمایشگاهی با عنوان «نمایشگاه ملی سازه و فولاد» برگزار می‌کنند. برگزاری این نمایشگاه همراه با کارگاه‌ها و پانل‌های آموزشی و تخصصی است که در آن، مسایل علمی این حوزه مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

هم‌چنین همه ساله در اختتامیه این نمایشگاه و پس از چند روز بحث و بررسی سازه‌هایی به عنوان سازه‌های برتر از نظر رعایت اصول استاندارد، ایمنی، کیفیت، استفاده از فناوری‌های نوین، بازرسی، HSE و ... توسط هیات داوران انتخاب می‌شوند و در دهمین دوره این نمایشگاه که از 19 تا 21 آذر برپا بود، ساختمان در حال ساخت اتاق بازرگانی تهران موفق شد به عنوان سازه برتر کشوری انتخاب شود.

در مراسم اختتامیه دهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد که با حضور جمع کثیری از فعالان این حوزه و دبیرکل اتاق بازرگانی تهران در محل سالن‌ همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک برگزار شد، علی مزروعی، نایب‌رئیس انجمن سازه‌های فولادی که سازه‌های برتر را معرفی می‌کرد، توضیح داد که بررسی طرح‌ها و سازه‌ها توسط هیات داوران در سه مرحله صورت گرفته و در هر مرحله تمامی طرح‌ها پالایش و داوری شده و تعدادی به عنوان برگزیده به دور بعد رفته‌اند. مزروعی گفت: سازه‌ها در سه حوزه ساختمانی، غیرساختمانی و خاص دسته‌بندی شده و مورد داوری قرار گرفته‌اند.

بنا براعلام نایب‌رئیس انجمن سازه‌های فولادی ایران در رشته ساختمانی، سازه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران رتبه برتر را کسب کرد و پس از آن بیمارستان هزار تختخوابی خاتم قم و پروژه حیات نیاوران رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. هم‌چنین در بخش سازه‌های غیرساختمانی انبار روباز مجتمع فولاد مبارکه و انبار محصول کنسانتره سنگ‌آهن در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند. در نهایت به انتخاب هیات داوران پروژه اسکای‌لایت مرکز تجاری - اداری آوا و پروژه اسکای‌لایت برج اداری جهان کودک نیز در بخش سازه‌های خاص در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفتند.

ساخت سازه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که رتبه اول در حوزه ساختمانی را کسب کرده است از سال 1397 آغاز شده و تاکنون پیشرفت اسکلت آن 92 و پیشرفت کل سازه 83 درصد بوده است. پیمانکار این سازه نیز شرکت کیسیون است. هم‌چنین مدیر طرح، شرکت مجری و مشاور طراح نیز مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

در اختتامیه دهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد، بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران به نمایندگی از کارفرمای پروژه نشان و لوح تقدیر دریافت کرد. هم‌چنین محمدرضا انصاری، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز به نمایندگی از شرکت کیسیون، پیمانکار پروژه، نشان و لوح پروژه برتر را دریافت کرد. او در سخنانی کوتاه تاکید کرد که این نشان به دلیل ماهیت علمی و فنی آن از ارزش بسیار بالایی در حوزه فنی-مهندسی و ساخت و ساز برخوردار است.

عناوین برگزیده