تاریخ: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۷۵۳۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس کل گمرک درجمع کارکنان بوشهر: خودرا در مشکل تولید کننده سهیم بدانیم، کمک به تولید کننده از هرعبادتی بالاتر است

می متالز - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت فنی و امور گمرکی در معیت وزیر اقتصاد از گمرک بوشهر بازدید کردند.
رئیس کل گمرک درجمع کارکنان بوشهر: خودرا در مشکل تولید کننده سهیم بدانیم، کمک به تولید کننده از هرعبادتی بالاتر است

به گزارش می متالز، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایط کنونی کمک به تولید وظیفه همه است و همکاران گمرکی باید برای تحقق این مهم نقش اساسی ایفا کنند.

مهدی میراشرفی در نشست با کارکنان گمرکات استان بوشهر افزود: هر تولید کننده‌ای که به گمرک می‌آید باید مشکلش را درک کرد و فکر کنیم که مشکل وی مشکل خود ما است. وی ادامه داد کمک به تولید از هر عبادتی بالاتر است.

وی بیان کرد: کارکنان گمرک باید در این مسیر به نحوی فعالیت کنند که بتوانند در برابر وجدان خود و مردم روسفید باشند و کرامت و بزرگی را سرلوحه کار خود قرار دهند. 

میراشرفی با انتقاد از ضعف زیرساخت های بندری در گمرک بوشهر ، اظهار داشت: فعالیت کارکنان گمرک در بوشهر به عنوان دومین بندر کانتینری کشور در کانکس زیبنده کارکنان گمرک و تجار و بازرگانان این استان نیست و دوست داشتم این پست را نداشتم تا این حقارت را تحمل نکنم.

وی افزود: امروز از ما خواستند بندر امام حسن بوشهر را تحویل بگیریم ولی تا زمانی که اداره بنادرو دریانوردی، انبار و گارد آن را راه‌اندازی نکند، امکان تحویل گرفتن آن را نداریم.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این زیبنده نیست که همکاران گمرکی در ابتدایی ترین مسائل زندگی خود بمانند و در این ارتباط اکنون عمده مسائل عمرانی را تعطیل کرده‌ایم تا معیشت کارکنان بیش از این آسیب نبیند.

میراشرفی ادامه داد: در سال ۱۳۹۶ گمرک ۳۶ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که ۲ درصد آن به میزان ۷۲۰ میلیارد تومان و همراه با بودجه عمومی، گمرک اعتباری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان داشت اما هم اکنون با وجود تورم کنونی درآمد گمرک‌ها به علت تحریم‎ها از ۳۶ به ۱۶ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده که ۲ درصد آن ۳۲۰ میلیارد تومان و اعتبار عمومی گمرک نیز ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش داشته است.

میراشرفی با بیان اینکه در شرایطی که تورم چند برابر شده اما اعتبارات گمرک به نصف کاهش یافته است، گفت: در این زمینه سعی شده‌است این کاهش‌ها کم ترین تاثیر ممکن را بر معیشت کارکنان داشته باشد و تلاش داریم تا پرداختی همکاران گمرکی از وضعیت کنونی بدتر نشود.

میراشرفی ادامه داد: به شایسته سالاری، جوان گرایی و استفاده از بانوان در گمرک اهتمام ویژه‌ای داریم زیرا بانوان نیمی از کارکنان گمرک هستند و مشارکت آنها در حوزه مدیریتی نیز باید به همین میزان باشد.

وی گفت: بحث ورزش زمانی تفنن بود ولی اکنون به عنوان یک الزام محسوب می‌شود مدیرانی که می‌خواهند عملکرد آن ها را بسنیجیم شاخصه‎های اهمیت کار آن ها در زمینه ورزش، نیروهای جوان و شایسته سالاری مورد توجه ویژه است.

میر اشرفی در خصوص ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و مجازی گفت: سازمانهایی که در مباحث اجرایی هستند برون سپاری نخواهند شد و همیشه حاکمیتی خواهند ماند. ممکن است ابزار کنترلی گمرک از روش سنتی به روش مدرن تبدیل یابد ولی ارائه خدمات با متد نوین مسلماً با حضور پرسنل امکان پذیر خواهد بود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه کلیه پروژه های گمرکات کشور امکان سنجی خواهد شد، تاکید کرد: اولویت اجرای پروژه های عمرانی گمرکات کشور تکمیل پروژه های نیمه تمام می باشد. 

میراشرفی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ هزار پست سازمانی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: ۱۵۰۰ پست خالی در سطح گمرکات وجود دارد که در صورت اخذ مجوز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور امکان تبدیل وضعیت کارکنان قرارداد کار معین گمرک وجود خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی دستگاه ایکس ری نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار می باشد، اظهار داشت: گمرک این آمادگی را دارد در قالب قراردادهای BOO زمینه ایجاد و راه اندازی دستگاههای ایکس ری کانتینری را به بخش خصوص واگذار نماید.

منبع: راک نیوز
عناوین برگزیده