تاریخ: ۰۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۳۸۰
کد خبر: ۷۵۳۴۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مصالح ساختمانی خراسان شمالی زیر ذره‌بین استاندارد

می متالز - مدیرکل اداره کل استاندارد خراسان شمالی گفت: آزمون محصولات فولاد ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری نظیر میلگرد، تیرآهن، نبشی ناودانی و ورق فولادی در آزمایشگاه مرجع مصالح ساختمانی استان انجام می‌شود تا تولید این نوع مصالح بیشتر زیر ذره‌بین کارشناسان این اداره کل قرار گیرد.
مصالح ساختمانی خراسان شمالی زیر ذره‌بین استاندارد

به گزارش می متالز، فهیمه مهمان نواز روز یکشنبه اظهار داشت: با توجه به تجهیز آزمایشگاه‌های این اداره کل به تجهیزات آزمون بر روی محصولات فولاد ساختمانی و در راستای ارتقای کیفیت این محصولات در استان، کنترل ها در محل مصرف با استفاده از ظرفیت بالقوه مهندسان ناظر به عنوان بخشی از زنجیره کیفیت مصالح ساختمانی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: استفاده از مصالح استاندارد یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل در اقتصادی شدن امر ساخت و ساز است و در این زمینه باید تلاش شود تا در وهله اول از تولید مصالح غیر استاندارد و بی کیفیت جلوگیری شود.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: امید است ساخت سازه ها و ساختمان های استاندارد به عنوان مطالبه عمومی مردم در جامعه بدل شود و در این زمینه مردم داشتن ساختمانی ایمن  و استاندارد را حق خود دانسته و در این مسیر فرهنگ استفاده از توان فنی و تخصصی مهندسان درجامعه نهادینه شود.

۷۲ واحد تولیدی در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعال است که از این تعداد ۵۵ واحد پروانه کاربرد علامت استاندارد را دریافت کرده اند.

استان خراسان شمالی شامل نواحی شمال خاوری ایران است که از دیدگاه زمین شناسی در پهنه ساختاری، رسوبی کپه داغ قرار دارد.

این منطقه از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار می گیرد که در این زون، گسل های فعال و مهمی وجود دارد؛ این گسل ها برخی مواقع موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

براساس آمارهای موجود در سده اخیر، ۱۳ زمین لرزه با قدرت بیش از ۵.۵ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در خراسان شمالی رخ داده است که آخرین آن در بهمن ۱۳۷۵، ۶.۲ درجه قدرت داشت.

وقوع این زمین لرزه خسارات جانی و مالی فراوانی را در استان به دنبال داشت.

عناوین برگزیده