تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۸
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۷۵۸۴۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

ارائه برنامه‌های وزارت راه‌وشهرسازی در اقدام ملی مسکن در دومین نمایشگاه صنعت ساختمان

می متالز - مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین دستورالعمل راهنمای محاسبات و طراحی ساختمان خبر داد و گفت: در این دستورالعمل، توجه به طراحی سازه‌های ساختمان و نکاتی که باید مهندسان مدنظر قرار دهند، مورد تاکید است.
ارائه برنامه‌های وزارت راه‌وشهرسازی در اقدام ملی مسکن در دومین نمایشگاه صنعت ساختمان

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در خصوص نمایشگاه صنعت ساختمان که از ۸ تا ۱۰ دی در هتل المپیک برگزار می‌شود، گفت: آخرین دستاوردها در حوزه صنعت ساختمان در این نمایشگاه به‌نمایش در می‌آید.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ارایه تحقیقات و الگوهای مناسب صنعت ساختمان توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نمایشگاه خبر داد و اعلام کرد: در نمایشگاه صنعت ساختمان، اهداف و برنامه‌های وزارتخانه راه و شهرسازی در حوزه مسکن و ساختمان ارائه خواهد شد. در عین حال بخشی از برنامه‌های نمایشگاه نیز به معرفی چگونگی تأمین مسکن در طرح اقدام ملی تخصیص می‌یابد.

مانی‌فر تصریح کرد: انتظار می‌رود تا در نمایشگاه صنعت ساختمان مجموعه فعالیت‌ها در خصوص ایمنی، BIM (مدلسازی اطلاعات ساختمان) و همچنین فعالیت‌هایی که در تدوین پیوست ششم آیین‌نامه ۲۸۰۰ در خصوص اجزای غیرسازه‌ای ساختمان تدوین شده نیز ارایه شود و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار بگیرد.

وی بر تبادل‌تجربیات در دومین نمایشگاه صنعت ساختمان تأکید کرد و گفت: دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در حال تدوین و آماده‌سازی دستورالعمل مربوط به محاسبه طراحی ساختمان است که این کار در مرحله داوری قرار دارد و تحت عنوان راهنمای محاسبات و طراحی ساختمان شناخته می‌شود. در این دستورالعمل، توجه به طراحی سازه‌های ساختمان و نکاتی که باید مهندسان مد نظر قرار دهند، مورد تأکید است.

گفتنی است، دومین نمایشگاه صنعت ساختمان، ۸ تا ۱۰ دی در هتل المپیک برگزار می‌شود. موضوعات کنفرانس و دومین نمایشگاه صنعیت ساختمان شاملِ بافت‌های فرسوده، ارزیابی و بهسازی سازه‌های موجود، مصالح و روش‌های تولید صنعتی، مدیریت کیفیت و بهره‌وری، نظامات اداری، حقوقی، قراردادی و بیمه، تامین سرمایه و شناسایی چالش‌های آن، شهرهای هوشمند، معماری، شهرسازی و توسعه پایدار، و در نهایت کاربرد انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در صنعت ساختمان است.

عناوین برگزیده