تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۷۶۰۱۰
سرویس خبر : انرژی

پالایشگاه گاز ایلام دستگاه فعال در حوزه پژوهش و فناوری شناخته شد ‏

می متالز - پالایشگاه گاز ایلام به عنوان دستگاه فعال و برتر در حوزه پژوهش و فناوری سال جاری در استان شناخته شد.
پالایشگاه گاز ایلام دستگاه فعال در حوزه پژوهش و فناوری شناخته شد ‏

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اعلام این خبر گفت: با توجه به رشد کمی و کیفی قراردادهای پژوهشی و با توجه به تعریف پروژه‌های پژوهشی مساله محور و کاربردی، پالایشگاه گاز ایلام در مراسمی با حضور مسولین اجرایی استان، روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگران و فناوران برتر به عنوان دستگاه فعال و برتر در حوزه پژوهش و فناوری از سوی استاندار و رئیس دانشگاه ایلام تقدیر شد. ‏

شهریار داری‌ پور افزود: برخی از پروژه های پژوهشی پالایشگاه گاز ایلام از جمله پروژه «طراحی واحد غشایی نانو فیلتراسیون و الکترو دیالیز برای حذف ناخالصی‌های آمین در گردش» و همچنین پروژه پژوهشی «بررسی و تدوین برنامه راهبردی و سناریوهای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران در شرکت پالایش گاز ایلام» به عنوان پروژه های پژوهشی کاربردی و مساله محور در سطح ملی تقدیر شده است.

وی به انعقاد بیش از۲۰۰ قرارداد پژوهشی با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری پالایشگاه گاز ایلام با همکاری مستمر بیش از ۸۰ نفر از همکاران و اساتید دانشگاه در ۵ سال گذشته منجر به انعقاد۲۰۰ قرارداد پژوهشی شده است.

وی افزود: به منظور بهبود کیفیت نتایج و دستاوردهای پروژه های پژوهشی از توان علمی متخصصان و استادان دانشگاه‌ها برای نظارت بر پروژه ها استفاده می‌شود و تاکنون ۲۸۰ نفر به عنوان ناظر در این پروژه ها فعالیت داشته اند.

وی با بیان این که هم اکنون در حوزه پژوهش و فناوری ۲۱ پروژه پژوهشی و ۶ طرح اینترنشیپ جاری و در حال انجام است، اضافه‌ کرد: در سال جاری قرارداد ۱۴ مورد پروژه پژوهشی، یک مورد طرح اینترنشیپ و ۸ مورد حمایت از پایان‌ نامه‌های تحصیلات تکمیلی منعقد شده است.

عناوین برگزیده