تاریخ: ۰۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۷۶۲۴۹
سلیمی مطرح کرد:

کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در بودجه ۹۹

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: برآورد هزینه‌های آموزش و پرورش نشان می‌‎دهد که بودجه این نهاد در سال ۹۹ کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی دارد.
کسری ۱۵ هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش در بودجه ۹۹

به گزارش می متالز، علیرضا سلیمی با اشاره به اختصاص بودجه ۵۷ هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال 99، عنوان کرد: برآوردها از بودجه آموزش و پرورش نشان می‎دهد که با توجه به تورم جاری در کشور، معوقات معلمان و جبران کمبود معلم در کشور آموزش و پرورش در سال 99 حدود 15 هزار میلیارد کسری بودجه خواهد داشت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا بودجه 99 با درک شرایط کشور به تصویب نمایندگان خواهد رسید، افزود: بودجه ایده آل برای آموزش و پرورش در سال 99 حدود 73 هزار میلیارد تومان است.

وی میزان معوقات معلمان بازنشسته، حق التدریس و پرداخت مزایای عقب افتاده آن‌ها را حدود 13 هزار میلیارد تومان تخمین زد و گفت: افزون بر این هزینه‌ها، سهم سرانه مدارس، هزینه مدارس شبانه روزی و هزینه‌های جاری آموزش و پرورش به قدری خواهد بود که این وزارتخانه نیاز به 15 هزار میلیارد تومان اعتبار اضافه بر آنچه که در بودجه در نظر گرفته شده، دارد.

سلیمی با تأکید بر اینکه پیشرفت کشور مبتنی بر علم است، تصریح کرد: نباید کسری بودجه دولت خودش را در حوزه آموزش به ویژه آموزش و پرورش نشان دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم با اجرای نظام رتبه بندی معلمان و طرح‌های تشویقی برای فرهنگیان هزینه‌‎ای به فرهنگیان تحمیل نشود تا از این پیچ تاریخی عبوری موفق داشته باشیم.

بودجه پیش‌بینی‌شده آموزش و‌ پرورش در لایحه بودجه سال 99، 57 هزار و 122 میلیارد و 777 میلیون و 700 هزار تومان است که به انضمام اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای و ردیف‌های متفرقه به 61 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عناوین برگزیده