تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۴۸۸
کد خبر: ۷۶۶۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد:

جلسه تعیین تکلیف افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی/ نبود محدودیت زمانی

می متالز - مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از بررسی آیین نامه افزایش سرمایه شرکت ها از تجدید ارزیابی دارایی در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد هیات دولت خبر داد و گفت: ناشرین برای عملی کردن این موضوع محدودیت زمانی ندارند.
جلسه تعیین تکلیف افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی/ نبود محدودیت زمانی

به گزارش می متالز، سعید محمد علیزاده در خصوص اینکه آیا شرکت‌های بورسی و فرابورسی تا امروز درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها براساس قانون جدید با معافیت مالیاتی به سازمان بورس ارسال کرده اند یا خیر؟ به همفکران گفت: برای عملیاتی شدن این قانون باید منتظر آیین‌نامه هیات وزیران بود که قرار است فردا نهایی شود. تا زمانی که آیین نامه به تصویب نرسد این قانون عملیاتی نمی‌شود.

وی در پاسخ به پرسش آیا شرکت‌هایی که قصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها با معافیت مالیاتی دارند با مهلت زمانی خاصی مواجه اند؟ گفت: این موضوع تبدیل به قانون شده بر همین اساس محدودیت زمانی خاصی ندارد اما برای عملیاتی شدن آن باید آیین نامه ابلاغ و جزئیات بیشتر آن مشخص شود.

علیزاده ادامه داد: قرار است فردا این آیین نامه در جلسه اصلی کمیسیون اقتصاد هیات دولت بررسی و تصویب شود. پیش از این آیین نامه اجرایی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی در جلسه فرعی این کمیسیون به تصویب رسیده بود که با نهایی شدن و ابلاغ آن به سازمان بورس اجرای این قانون وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده