تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۲
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۷۷۱۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فتاح:

توسعه کارآفرینی مناطق محروم رویکرد بنیاد مستضعفان است

می متالز - رییس بنیاد مستضعفان گفت: توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال و کارآفرینی و محرومیت زدایی رویکرد مهم این بنیاد در اجرای طرحهای اقتصادی و از جمله طرحهای فولادی در منطقه سنگان خواف است.
توسعه کارآفرینی مناطق محروم رویکرد بنیاد مستضعفان است

به گزارش می متالز، سید پرویز فتاح روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح در دست اجرای مجتمع کنسانتره فولاد شرق کاوه در منطقه سنگان خواف در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: از جمله اهداف بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح  تکمیل زنجیره تولید فولاد و نقش آفرینی بیشتر در زمینه توسعه منطقه مرزی و محروم جنوب استان خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: مراحل تکمیل این مجتمع با اشتغال ۳۵۰ نفر در دست اجراست و در سال آینده با افزایش شیفت کاری، تعداد کارگران و پرسنل، احداث این پروژه موجب اشتغال  ۶۰۰ نفر می شود که تاکید شده پرسنل شاغل در این پروژه، از نیروهای بومی و از برادران اهل سنت و شیعه این منطقه مرزی تامین شوند.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان ۱۵ هزار میلیارد ریال در اجرای طرح کنسانتره سنگان در خواف سرمایه گذاری می کند و این طرح با پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصدی در حال اجراست و  تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد و با وجود تحریم ها، تجهیزات خارجی و داخلی مورد نیاز آن به طور کامل تامین شده و در حال نصب هستند و هیچ مشکلی برای تکمیل مراحل احداث و راه اندازی این مجتمع وجود ندارد.

فتاح افزود: با راه اندازی مرحله  نخست احداث مجتمع فولاد شرق کاوه، ۲.۵ میلیون تن کنسانتره تولید می‌شود و با نهایی شدن مرحله دوم این میزان به بالغ بر پنج میلیون تن افزایش می یابد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از مرحله نخست این طرح برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای دو هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: با توجه به سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این بنیاد در طرح فولاد کاوه جنوب در استان هرمزگان، با تکمیل و راه اندازی طرح فولاد شرق کاوه در سنگان سال آینده به میزان۱.۲ میلیون تن به ظرفیت تولید شمش فولاد کشور اضافه خواهد شد.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

عناوین برگزیده