تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۷۷۴۳۲
سرویس خبر : انرژی

صنایع معدنی جنوب استان کرمان، چشم انتظار آمدن برق!

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه ۱۴ کارخانه کنسانتره کرومیت در جنوب استان تعریف شده که در فاریاب، اسفندقه و ... به دلیل عدم وجود پست برق فعال نشده اند، گفت: این در حالی است که از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار تن کرومیتی که از کشور صادر می شود، ۳۰۰ هزار تن معادل ۷۰ درصد آن مربوط به جنوب کرمان است و به دلیل عدم وجود کارخانه‌های فرآوری، این ماده معدنی خام صادر می شود.
صنایع معدنی جنوب استان کرمان، چشم انتظار آمدن برق!

به گزارش می متالز، "مسلم مروّجی" شامگاه دوشنبه نهم دی ماه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور وزیر نیرو اظهار کرد: ۵۰ طرح صنایع معدنی در جنوب استان آغاز شده که تاکنون پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند که با اتمام آنها تا پایان سال آینده بیش از ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات این پروژه ها، تامین آب و برق است، افزود: کارخانه کنسانتره آهن و مس کاتد در ساردوئیه آماده افتتاح است اما به دلیل اینکه پست برق در منطقه وجود ندارد، غیرفعال مانده اند.

مروّجی تصریح کرد: در شهرستان قلعه گنج و در بخش رمشک (که منطقه محروم است) کارخانه کنسانتره مس تعریف شده و آماده افتتاح است اما به دلیل اینکه تامین برق صورت نگرفته، با مشکل مواجه شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با بیان اینکه ۱۴ کارخانه کنسانتره کرومیت در جنوب استان تعریف شده که در فاریاب، اسفندقه و ... به دلیل عدم وجود پست برق فعال نشده اند افزود: این در حالی است که از مجموع بیش از ۴۰۰ هزار تن کرومیتی که از کشور صادر می شود، ۳۰۰ هزار تن معادل ۷۰ درصد آن مربوط به جنوب کرمان است و به دلیل عدم وجود کارخانه‌های فرآوری، این ماده معدنی خام صادر می شود.

مروجی تصریح کرد: در طرح های صنعت و معدن جنوب مجوزها صادر و سرمایه گذار کار را آغاز کرده اما در تامین برق مانده ایم.

عناوین برگزیده