تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۷۷۵۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط یک کارگزاری ارایه شد:

تحلیل تکنیکال شاخص بورس + سهام " اخابر، شیراز، سمگا، هرمز و کاوه "

می متالز - تحلیل تکنیکال شاخص بورس و شرکت های مخابرات ایران، پتروشیمی شیراز، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، فولاد هرمزگان جنوب و فولاد کاوه جنوب کیش توسط یک کارگزاری ارایه شد.
تحلیل تکنیکال شاخص بورس + سهام " اخابر، شیراز، سمگا، هرمز و کاوه "

به گزارش می متالز، در ادامه بررسی چارتیستی شرکت های بورسی و فرابورسی توسط کارگزاری آبان، تحلیل تکنیکالی از شاخص بورس و سهام شرکت های مخابرات ایران، پتروشیمی شیراز، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، فولاد هرمزگان جنوب و فولاد کاوه جنوب کیش، ارایه شد.

شاخص بورس: شاخص کل بعد از شکستن سقف ۳۳۰ هزا واحدی بعد از عبور از خط هشدار اول چنگال اندروز ۵۰ درصد به خط هشدار دوم رسیده و اکنون به آن واکنش نشان داده است.

چنانچه این خط شکسته نشوند انتظار می رود این متغیر حرکت اصلاحی را شروع کند در غیر صورت با شکست این خط انتظار می رود شاخص تا مرز ۴۰۰ هزار واحد و خط هشدار سوم پیش روی کند.

مخابرات ایران: خط حمایت داینامیک صعودی و فلت کمو اجازه عقب نشینی به قیمت نداده و از قیمت در محدوده ۴۲۰ تومان حمایت می کنند. مادامی که قیمت زیر ۳۸۰ تومان تثبیت نشود، احتمال صعود قیمت به سمت سقف قبلی از افت آن بیشتر است.

بهتر است تحرکات قیمت را رصد کرد و منتظر تریگر خرید بود.

پتروشیمی شیراز: قیمت در حالی بالاتر از سقف قبلی در محدوده ۱۱۷۵ تومان ایستاده که گارد کاملا صعودی دارد و از حمایت میانگین ها برخوردار است. از آنجا که در مسیر به باند میانی چنگال اندروز ۵۰ درصد واکنش نشان داده، انتظار می رود خود را به باند بالایی چنگال در محدوده ۱۲۸۰ تومان و سپس به باند بالایی کانال صعودی در محدوده ۱۳۵۰ تومان برساند.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی: قیمت بعد از اصلاح ۶۱٫۸ درصدی اخرین موج صعودی یک رالی صعودی را شروع کرده اما در این محدوده احتمال تشکیل یک مقاومت وجود دارد. چرا که می توان برای قیمت یک کانال نزولی را فرض کرد.

چنانچه قیمت موفق شود سقف قبلی را در محدوده ۸۸۵ تومان از پیش روی بردارد، انتظار می رود قیمت تا ۱۰۹۰ تومان پیشروی کند.

فولاد هرمزگان جنوب: واکنش های قیمت به باندهایی بالا و پایین کانال صعودی به وضوح مشخص است. به نظر می رسد قیمت با شکست سقف ۷۳۰ تومان بار دیگر باند بالایی را در محدوده ۷۸۰ تومان هدف قرار بدهد.

در صورت شکست این سقف هدف بعدی قیمت در محدوده ۸۲۰ تومان که خط هشدار اول چنگال قرار خواهد داشت. همچنین می تواند از حد ضرر کوتاه ۶۹۰ تومان به عنوان سطح بی اعتباری تحلیل استفاده کرد.

فولاد کاوه جنوب کیش: می توان برای قیمت در این نماد دو کانال با شیب های متفاوت رسم کرد. که در این صورت دو مقاومت را می توان پیش روی قیمت در نظر داشت اول محدوده ۵۸۰ تومان که سقف کانال قرمز رنگ قرار دارد و سپس ۷۰۰ تومان که سقف کانال ابی رنگ است. همچنین قیمت بر روی تن کن سن قرار گرفته و از حمایت آن بر خوردار است. و هنوز ضعفی در ادامه صعود قیمت دیده نمی شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده