تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۷۷۵۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی:

800 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است

می متالز - احیای یک‌هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی طی سال جاری بود که تاکنون ٩٠٠ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌ است.
800 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور فعال است

به گزارش می متالز، محسن صالحی نیا مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درباره توسعه صنایع پایین دستی و ناحیه های صنعتی کشور گفت: روند به‌رو به رشدی در ناحیه‌ها و شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد و عملیات ۳۷ هزار واحد تولیدی دیگر نیز در دست اجرا است.

صالحی نیا در ادامه افزود: احیای یک‌هزار و ۴٠٠ واحد صنعتی کوچک و متوسط از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی طی سال جاری بود که تاکنون ٩٠٠ واحد از این تعداد به عرصه تولید بازگشته‌ است.

وی گفت: بقیه واحدهای راکد نیز به تدریج وارد چرخه تولید شده و با راه‌اندازی این تعداد واحد تولیدی زمینه اشتغال برای هشت هزار و ۴۴٢ نفر فراهم می‌شود.

صالحی نیا با اشاره به اینکه اعتبار خاصی برای احیای این واحدها در نظر گرفته نشده‌ است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشکل واحدهای راکد متفاوت بوده و بیشتر به مسائل بیمه‌ای، مالیاتی، بانکی و ارزیابی ملکی مربوط است، این مشکل‌ها با مساعدت و همکاری طرفین حل‌ و فصل می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: طی امسال حدود ٢ میلیارد دلار انواع محصولات تولیدی توسط واحدهای کوچک و متوسط شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور صادر شده‌است.

صالحی نیا با اشاره به تعداد شهرک‌های صنعتی کشور، گفت: بیش از ٩٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب می‌باشد که حدود ۸٠٠ مورد از آنها فعال است؛ از این تعداد حدود ۴٠٠ مورد ناحیه صنعتی و مابقی شهرک صنعتی است.

عناوین برگزیده