تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۷۷۷۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار فارس تاکید کرد؛

توسعه حوزه صنعت و افزایش اشتغالزایی در فارس

می متالز - رحیمی گفت: حوزه صنعت در ایجاد اشتغال نقش موثری دارد و در صنعتی مثل فولاد، ظرفیت ایجاد حداقل ۱۰ فرصت شغلی غیر مستقیم را نیز ایجاد می کند.
توسعه حوزه صنعت و افزایش اشتغالزایی در فارس

به گزارش می متالز، «عنایت‌الله رحیمی»، امروز ( چهارشنبه 4 دی) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس گفت: سیاست های کلان اقتصادی در کشور بر سیاست های جهانی در سرمایه گذاری خارجی اثر می گذارد.

استاندار فارس افزود: خروج از برجام باعث افت سرمایه گذاری خارجی در سال 96 شد اما از سال گذشته مجددا سرعت گرفت و امسال نیز شش برابر سال قبل در این حوزه پیشرفت داشته است.

وی با اعلام میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در سال 98 اظهار کرد: امسال بیش از یک میلیارد و 50 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری خارجی داشتیم که رقم قابل توجهی است.

رحیمی ادامه داد: 23 پروژه در سند پیشران توسعه در استان را در اولویت قرار داده ایم و 180 طرح نیز برای اجرایی شدن در حال پیگیری است.

استاندار فارس با تاکید بر پروژه های اولویتی در فارس اعلام کرد: زنجیره «عسل کازرون»، «کارخانه سیمان نی ریز»، «کارخانه آلومینیوم جنوب»، «ذوب آهن پاسارگاد» و ... از این پروژه ها هستند که در زمینه اشتغالزایی، صادرات غیر نفتی و ... پیامدهای مطلوبی برای استان دارند.

وی افزود: حوزه صنعت در ایجاد اشتغال نقش موثری دارد و در صنعتی مثل فولاد، ظرفیت ایجاد حداقل 10 فرصت شغلی غیر مستقیم را نیز ایجاد می کند.

استاندار فارس در این جلسه همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان از افتتاح و بهره برداری «کارخانه ذوب آهن پاساردگاد»، «کارخانه کربنات سدیم»، «سیمان خاکستری» و ... در استان خبر داد.

منبع: شبستان
عناوین برگزیده