تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۷۸۷۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اعلام کرد:

سهم 55.5 درصدی صنعت از سبد صادرات استان همدان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: صادرات بخش صنعت استان همدان ۴۷ میلیون و ۷۰۱ هزار دلار و وزن آن ۴۳۳ هزار و ۱۳۲ تن بوده است که سهمی ۵۵.۵ درصدی را از صادرات این استان به خود اختصاص داده است.
سهم 55.5 درصدی صنعت از سبد صادرات استان همدان

به گزارش می متالز، حمیدرضا متین با بیان این مطلب، افزود: در 9 ماهه امسال صادرات از گمرک همدان از نظر ارزش به ۸۵ میلیون ۸۷۱ هزار دلار و به لحاظ وزن به ۴۷۶ هزار و ۹۰۶ تن رسید.

وی ادامه داد: صادرات در بخش معدن به میزان هفت میلیون و ۵۴۵ هزار دلار بوده است که ۸.۷ درصد از سبد صادرات استان سهم دارد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه هشت قلم محصول معدنی از همدان به کشورهای جهان صادر می شود گفت: فروسیلیس با صادرات هفت میلیون و ۴۲۵ هزار دلار چهارمین کالای عمده صادراتی استان محسوب می شود.

متین صادرات مواد شیمیایی را ۱۰ میلیون و ۹۸۳ هزار دلار اعلام کرد و افزود: این بخش سهم ۱۲.۷ درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده و از نظر ارزشی ۷۹ درصد نسبت به نه ماهه پارسال رشد دارد.

وی اضافه کرد: صادرات بخش صنعت ۴۷ میلیون و ۷۰۱ هزار دلار و وزن ۴۳۳ هزار و ۱۳۲ تن بوده است که سهمی ۵۵.۵ درصدی را از صادرات استان به خود اختصاص داده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی کاهش ۲۶ درصدی دارد.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت همدان با اشاره به صادرات ۹۱ قلم کالای صنعتی از همدان خاطرنشان کرد: مهمترین این اقلام میلگرد آجدار است و سیم مسی بدون عایق، کلینگر خاکستری سیمان، موتور کولر آبی و رب گوجه فرنگی به ترتیب محصولات مشتری پسند ما در آن سوی مرزها است.

متین اظهار داشت: بخش کشاورزی نیز با ۲۴ نوع محصول در سبد صادراتی استان سهم ۲۲.۴ درصدی دارد و در ۹ ماهه امسال توانست ۱۹ میلیون و ۲۶۸ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشته باشد که کشمش تیزابی و انگور مهمترین این محصولات است.

به گفته وی صادرات محصولات کشاورزی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۹ قلم صنایع دستی از استان صادر شده است اضافه کرد: این اقلام ۳۷۲ هزار دلار برای همدان ارزآوری داشت اما نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۹۲ درصد کاهش دارد.

متین یادآوری کرد: از ابتدای امسال در مجموع ۱۴۱ قلم کالای استان به ۳۷ کشور جهان صادر شده که این میزان در سال گذشته ۲۲۸ قلم بود.

عناوین برگزیده