تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۷۸۹۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد:

افزایش 37 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی و 76 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در آذرماه امسال

می متالز - بر اساس آمار ارایه شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گشت‌های مشترک انجام شده در آذرماه امسال از نظر تعدادی 37 درصد افزایش داشته است و پرونده‌های متشکله نیز افزایش 76 درصدی داشت.
افزایش 37 درصدی گشت‌های مشترک بازرسی و 76 درصدی پرونده‌های تشکیل شده در آذرماه امسال

به گزارش می متالز، در آذرماه امسال 15 هزار و 541 گشت مشترک بازرسی برگزار شد که با توجه به گشت های انجام شده در ماه قبل آن(11 هزار و 354 فقره) به میزان 37 درصد افزایش داشته است.

همچنین تعداد پرونده های متشکله 9 هزار و 376فقره بود که با در نظر گرفتن 5 هزار و 336 پرونده متشکله در ماه قبل آن، معادل 76 درصد افزایش داشته است .

در این خصوص ارزش ریالی پرونده های مشتکله در آذرماه امسال نسبت به ماه قبل آن(آبان ماه)4 درصد با افزایش مواجه بود.

همچنین سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در آذر ماه ، 35 درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها ، 30 درصد با ادارات کل تعزیرات حکومتی، 9 درصد با دانشگاه های علوم پزشکی، 2 درصد با ادارات کل استاندارد، 2 درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و 22 درصد با سـایـر دستگاه‌ انجام داده‌اند.

گفتنی است که از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، 36 درصد مربوط به ادارات کل تعزیرات حکومتی، 42 درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و 22 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط می‌باشد.

شایان ذکر است که گشت‌های مشترک در راستای هم ‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی دستگاه‌های ذی‌ربط و پیشگیری از تخلفات و رسیدگی فوری به شکایت‌های مردمی انجام می‌شود.

عناوین برگزیده