خبر
آهن و فولاد  
رونق تولید در سایه بومی سازی

جزئیات و نحوه برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران اعلام شد

می متالز - دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با رویکرد بومی سازی، توسعه تکنولوژی و افزایش توان تأمین پایدار از 23 تا 26 دی ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود. انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، متولی این رویداد ملی برنامه ای این جشنواره و نمایشگاه را اعلام کرد.

به گزارش می متالز، نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که در دی ماه سال 97 برگزار شد، آغازگر یک موج فراگیر بومی سازی و حمایت از تامین داخلی بود که خوشبختانه با استقبال بی نظیر جامعه فولاد کشور روبرو شد. در همین راستا و به درخواست تولیدکنندگان و تامین کنندگان زنجیره فولاد،  دومین دوره این رویداد تخصصی و منحصر به فرد ملی به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و با مشارکت تمامی شرکت های بزرگ فولادی و معدنی و تامین کنندگان مطرح داخلی و همچنین با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، اتاق های بازرگانی ایران و تهران و تشکل های زنجیره فولاد،  از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه سال جاری به مدت ۴ روز در برج میلاد تهران برگزار می شود.

در نخستین دوره این جشنواره بیش از ۱۴۰۰ نفر از مدیران ، مسوولین و متخصصان فولاد کشور در مراسم افتتاحیه گردهم آمدند و طی ۴ روز، بیش از ۱۰ هزار نفر از نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت ارائه فرصت های ساخت داخل در زنجیره فولاد بازدید کردند. در دوره نخست این رویداد، بیش از ۲۲۰ تفاهم نامه بین فولادسازان و تامین کنندگان داخلی به ارزش تقریبی ۹۰۰ میلیارد تومان منعقد شد که بر اساس پایش انجام شده، تاکنون حدود نیمی از آن به مرحله عقد قرارداد و تولید و تحویل رسیده است.

در دوره اول جشنواره، ۴۱ شرکت برگزیده تامین کننده داخلی در زنجیره فولاد مورد تقدیر قرار گرفتند که در دوره دوم نیز این برنامه ادامه خواهد داشت. همچنین “صندوق پژوهش و فناوری فولاد ایران” و” سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران” با مشارکت ایمیدرو و شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد به عنوان دستاوردهای ساختاری این جشنواره به حساب می آید.

ترکیب جشنواره و مراسم افتتاحیه دومین جشنواره

جشنواره ملی فولاد و مراسم افتتاحیه طی یک روز در ۲۳ دی ماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد تهران و نمایشگاه بومی سازی نیز طی ۴ روز از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه در سالن های نمایشگاهی برج میلاد شروع بکار می کند.

در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی فولاد، ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو،  سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و چند تن از مدیران شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این جشنواره دارای پنل های تخصصی و اهدای جوایز ملی فولاد به تامین کنندگان برتر هم خواهد بود و در نمایشگاه بومی سازی نیز تولیدکنندگان فعال کشور در کنار تأمین کنندگان و شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۴۰ کارگاه آموزشی و تخصصی همزمان با این جشنواره و نمایشگاه برگزار خواهد شد که در نوع خود بی سابقه است.

ویژگی های متمایز نمایشگاه: غرفه هدایتگر، میزهای تخصصی مشترک و سالن ویژه دانش بنیان

یکی از ویژگی های این رویداد توجه ویژه به شرکت های تامین کننده دانش بنیان، استارت آپ ها و شتاب دهنده ها در حوزه بومی سازی است که در یک سالن ویژه توانمندی های خود را ارائه خواهند داد. همچنین از طریق تکمیل بانک اطلاعاتی تأمین کنندگان با کمک کارشناسان و متخصصین مربوطه در غرفه هدایتگر، فرآیند ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان تسهیل می گردد و حتی در مواردی حمایت مالی از تأمین کنندگان هم صورت می گیرد. علاوه بر این، بر اساس طبقه بندی فرصت های ساخت داخل در زنجیره آهن و فولاد میزهای تخصصی مشترک در غرفه شرکت های فولادساز در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگان و تامین کنندگان با سهولت و البته به طور تخصصی به دنبال ارائه توانمندی خود باشند.  بنابراین نکته قابل توجه در این جشنواره و نمایشگاه، پذیرش ریسک بومی سازی توسط فولادسازان و شرکت ‌های بزرگ معدنی و حمایت ساختاری آنها از داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز است که در دوره نخست نمایشگاه نیز به طور عینی رخ داده است.

ترکیب تخصصی نمایشگاه 

تکمیل باتک اطلاعاتی تأمین کنندگان در نمایشگاه ملی بومی سازی زنجیره فولاد و تطابق توانمندی آنان با فرصت های ساخت داخل در ۵ گروه زیر صورت می گیرد:

  • مکانیک شامل قطعات و تجهیزات مکانیکی و انتقال مواد
  • سیالات شامل قطعات و تجهیزات پنوماتیکی، هیدرولیکی، تاسیساتی، روانکارها و آزمایشگاهی
  • برق و ابزار دقیق شامل قطعات و تجهیزات برقی، الکتریکی، ابزار دقیق، اتوماسیونی و آزمایشگاهی
  • مواد شامل مواد مصرفی، مواد اولیه، استحصال پسماندها، فروآلیاژها و نسوزها و تجهیزات وابسته
  • تحقیق و توسعه و تکنولوژی شامل متالورژی، فرایند، انرژی و محیط زیست

میزهای تخصصی این ۵ گروه در غرفه شرکت های تولیدکننده فولاد به طور مشترک طراحی و در نظر گرفته شده است و کارشناسان و مدیران مربوطه به طور تخصصی پذیرای تامین کنندگان خواهند بود. تامین کنندگان داخلی نیز از طریق این طبقه بندی، با کارایی بیشتری به معرفی توانمندی های خود می پردازند و جلسات و هم اندیشی های کاری بین مدیران شرکت های فولادی و تأمین کنندگان صورت خواهد گرفت.

تولیدکنندگان بزرگ کشور همانند فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، هلدینگ کاوه پارس، میدکو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد آلیاژی ایران، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد یزد، فولاد غرب آسیا، فولاد امیرکبیر کاشان، صنایع ورق های پوششدار تاراز، شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد صنعت بناب، کاوش جوش، خوارزمی، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد هرمزگان و برخی دیگر از شرکت های فولادی و شرکت های فعال در حوزه تامین زنجیره فولاد نیز همگی در این نمایشگاه حضور دارند و یک ارتباط شبکه ای بین شرکت های فولادی و تأمین کنندگان در پلن نمایشگاه تعریف شده است.

حامیان و مشارکت کنندگان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از حامیان دولتی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هستند. علاوه بر این اتاق های بازرگانی ایران و تهران به همراه تشکل های مطرح زنجیره آهن و فولاد از جمله خانه معدن ایران، انجمن سنگ آهن و سندیکای لوله و پروفیل حمایت خود از دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران را اعلام کرده اند.

دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران همچنین با مشارکت شرکت های بزرگ زنجیره آهن و فولاد از جمله فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان، هلدینگ میدکو، هلدینگ کاوه پارس، فولاد هرمزگان، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد کاوه جنوب کیش، فولاد غرب آسیا، فولاد یزد، فولاد غدیر ایرانیان، فولاد یزد، فولاد آلیاژی ایران، فولاد بناب و تعدادی دیگری از تولیدکنندگان و تأمین کنندگان زنجیره فولاد برگزار می گردد.

شرکت های دانش بنیان، اساتید و دانشجویان، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و همچنین اعضای تشکل های حامی و با ارائه مدارک لازم، از تخفیف ویژه ثبت نام در این رویداد متمایز ملی برخوردار شوند.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 توسط معاون فروش و بازاریابی:

رویکرد "فولاد" در تنظیم بازار محصولات اعلام شد/ انتقاد از حذف بورس کالا

می متالز - معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه با انتقاد از تصمیمات کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد برای کف عرضه تکلیفی اسلب و حذف نقش بورس کالا، رویکرد این شرکت برای تنظیم بازار محصولات فولادی را اعلام کرد.
 

معرفی مدرس خیابانی برای سکانداری وزارت صمت قوت گرفت/ تفکیک وزارتخانه منتفی شد

می متالز - رئیس جمهور طی هفته جاری حسین مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی می‌کند.
 

تولید فولاد خام از مرز ۳۰ میلیون تن عبور کرد

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو از رکورد تولید فولاد برای نخستین بار در سال 99 خبرداد و گفت: تولید فولاد از ۳۰ میلیون تن عبور می‌کند
 

فروش ۲۵ هزار میلیارد ریالی "ذوب" در ۴ ماه

می متالز - فروش ۴ ماهه نخست شرکت در بورس کالا به ۲۵ هزار میلیارد ریال رسید.
 امروز در فرابورس رقم خورد؛

تغییر مالکیت ۲.۶ میلیارد اوراق بهادار مالی

می متالز - شاخص کل در فرابورس ایران، امروز با رشد ۵۳۵ واحدی، به رقم ۲۰ هزار و ۸۱۸ واحد رسید.
 فروش به بیش از ۱۷۵ هزار میلیارد ریال رسید:

ادامه روند صعودی نرخ فروش محصولات فولاد مبارکه

می متالز - در چهار ماه نخست سال جاری تمامی فروش‌های شرکت از محل بازار‌های داخلی محقق شده است.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما