خبر
بورس و سهام   خودرو  
دبیر انجمن سازندگان قطعه سازان اعلام کرد:

پیش بینی زمان افزایش سرمایه مهم ایران‌ خودرو و سایپا/ پرداخت ۵ هزار میلیاردی

می متالز - دبیر انجمن سازندگان قطعه سازان با اعلام مصوبه پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان به ایران‌ خودرو و سایپا، پیش بینی کرد این دو شرکت حداکثر تا بهمن‌ با اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی از زیان خارج شوند.

به گزارش می متالز، مازیار بیگلو با تایید مصوبه هفته گذشته شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش پنج هزار میلیارد تومانی حد اعتباری ایران خودرو و سایپا گفت: این دو شرکت زیان‌ده  و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و از حدود چهار ماه پیش برنامه خروج از شمولیت این قانون را شروع و پیش بینی می‌شود حداکثر تا بهمن‌ماه با اعمال افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی از این ماده خارج شوند.

وی افزود: این مبلغ برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان با اولویت شرکت های خصوصی و غیر وابسته به ایران خودرو و ساییا بوده و پس از آن به قطعه‌ سازان زیرمجموعه ایران‌ خودرو و سایپا پرداخت می‌شود تا زمینه تولید چهار و سپس پنچ هزار دستگاه در روز فراهم شود.

این مقام مسوول ادامه داد: وزیر صنعت در جلسات متعدد با مسوولان بانک‌ مرکزی، شورای پول و اعتبار و نمایندگان مجلس به حمایت از صنعت خودرو و قطعه‌سازان پرداخت تا افزایش حد اعتباری پنج هزار میلیارد تومانی خودروسازان تصویب شد. مطالبات زنجیره تامین از خودروسازان به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که حداقل 7  تا 8 هزار میلیارد تومان آن سررسید شده است.

بیگلو با اشاره به اینکه در 1.5 سال گذشته و در نتیجه تحریم‌ها حدود ۱۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو تعلیق شده بودند که با افزایش تولیدات به سرکار بازگشته اند، افزود: برآورد می‌شود حدود ۴۰ هزار نفر جذب شوند.  با بازگشت همه این نیروها، بار دیگر آمار سال ۹۶ صنعت قطعه‌سازی و اشتغال به کار حدود ۶۵۰ هزار نفری این صنعت تکرار خواهد شد.

وی درباره برنامه تولید محصول رهام توسط سایپا و جلسه دیروز برای زنجیره تامین هم توضیح داد: رهام پروژه ارزشمندی است که پلت‌فرم آن متعلق به سایپا بوده و قابلیت مونتاژ دو کلاس خودرو بر روی آن وجود دارد. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار بوده و قادر به پاس کردن همه استاندارد های ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد است.

بیگلو ادامه داد: رهام خودرویی است که با ۹۲ درصد داخلی‌سازی به بازار عرضه می‌شود. 8 درصد دیگر هم مربوط به قطعات های‌تک (HighTech) و ایمنی نظیر کامپیوتر خودرو، برخی قطعات ایربگ، ترمز ABS و سایر قطعات زیرمجموعه بوده اما  تاکید سایپا بر داخلی‌سازی همین 8 درصد با توان و قابلیت زنجیره تامین خودروسازان و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

نظرات:

نظر خود را اینجا بنویسید:

   
   
   
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو :

رشد 37 درصدی تولید درایران خودرو / صاحبان خودرو‌های دپو شده مشخص است

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد : ۷۳ هزار خودروی مانده در توقفگاه (پارکینگ) در انتظار قطعات با فناوری پیشرفته است و صاحبان این خودرو‌ها مشخص هستند.
 

تعویض روغن در محل؛ خدمت نوین امداد خودرو ایران

می متالز - امدادخودرو ایران با هدف حفظ سلامت مشتریان، کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت آنان و تسریع در خدمت‏ رسانی، از طرح جدید "تعویض پکیج روغن در محل" رونمایی کرد.
 سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت:

وصعیت نامشخص شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت

می متالز - سخنگوی شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: هنوز پرتفوی سهام متقاضیان روش غیرمستقیم در شرکت‌های استانی سهام عدالت قرار نگرفته، برخی افراد می‌خواهند با درج آگهی ثبت نام از اشخاص برای کاندیداتوری در سامانه‌های بورس به نام «ستان» از افراد متقاضی ثبت نام کنند.
 قیمت گذاری دنا پلاس توربو اتوماتیک در آستانه تصویب

مقیمی : خودروها پس از ابلاغ قیمت، تحویل مشتریان می شود

می متالز - مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آمادگی تحویل خودرو دنا پلاس توربواتوماتیک به مشتریان خبرداد و گفت : ارسال دعوتنامه به مشتریان منوط به تصویب قیمت نهایی این محصول توسط نهادهای ذیربط است.
 

صدرنشینی بیمه پاسارگاد، در سرمایه و سود

می متالز - این شرکت بیمه‌ای در سودسازی هم حرف اول را می‌زند. "بپاس" با تحقق سود خالص بیش از ۵۹۳ میلیارد تومانی در سال ۹۸، در بین شرکت‌های بیمه بورسی بالاترین سود را محقق کرده است.
 

5 افزایش سرمایه جدید

می متالز - مجوز افزایش سرمایه سه تجدید ارزیابی صادر شد.
آخرین رویدادها
انتشارات
 معادن و فلزات

ماین اند بیزینس تودی

 قراضه و بازیافت

آهنگان

همکاران ما