تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۸۰۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بدری:

نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای غیرضروری تعلق گیرد

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای غیرضرور تعلق می‌گیرد، از نبود سیاست و برنامه‌ای در دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی انتقاد کرد.
نباید ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات کالاهای غیرضروری تعلق گیرد

به گزارش می متالز، صدیف بدری با اشاره تصمیم دولت در لایحه بودجه سال 99 مبنی بر اختصاص بیش از 10 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه و دولت باید برای تقویت دستگاه‌های نظارتی و عرضه کالاهای اساسی به قیمت واقعی فکری کنند.  

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سیاست مشخصی برای تقویت دستگاه‌های نظارتی جهت کنترل قیمت کالاهای اساسی براساس ارز 4200 تومانی ندارد لذا کمیسیون تلفیق باید در جریان بررسی لایحه به این مهم ورود جدی داشته باشد.

وی معتقد است تجارب سال‌های گذشته ثابت کرده دولت نمی‌تواند قیمت کالاها را مدیریت کند تا به قیمت واقعی به دست مردم برسند به همین دلیل باید از تجریبات گذشته درس گرفت و برای تقویت دستگاه‌های نظارتی سیاست‌ گذاری شود.

بدری اضافه کرد: اگرچه ارز 4200 تومانی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای توزیع کالاهای اساسی به قیمت واقعی باشد اما محل مَفسده شده چراکه این ارز به واردات کالاهای غیرضرور تعلق می‌گیرد و دولت تاکنون نتوانسته قیمت‌ها را کنترل کند.

این نماینده مجلس با تاکید مجدد براینکه ادامه روند اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی مفسده به دنبال دارد، اظهار کرد: اگر این روند بدون نظارت ادامه داشته باشد شاهد خارج شدن کالاهای اساسی از کشور نیز خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: همچنین طرحی در مجلس نیز تهیه شده است که از طریق بن یا کالابرگ الکترونیکی این مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی با ارز نیمایی به مردم پرداخت شود.

عناوین برگزیده