تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۸۰۲۸۰

پروژه راه آهن رشت - انزلی تا پایان سال ۹۹ بهره برداری می‌شود

می متالز - وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش بر آن است پروژه راه آهن رشت - انزلی براساس تعهد انجام شده تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.
پروژه راه آهن رشت - انزلی تا پایان سال ۹۹ بهره برداری می‌شود

به گزارش می متالز، محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت - انزلی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اهتمام برای تکمیل مسیر ریلی رشت - آستارا - کاسپین - انزلی اظهار کرد: از طریق این مسیرهای ریلی می توان بار را به آذربایجان و اروپا جا به جا کرد.

وی با اشاره به بازدید از عملیات اجرایی رشت - آستارا  ابراز امیدواری کرد که با کمک استاندار، مسوولان محلی و مردم استان هرچه سریعتر این مسیر باز شود تا پروژه با تحرک و سرعت بیشتری پیش برود.

وی با بیان اینکه موانع در مسیر اجرای پروژه رشت - کاسپین برطرف شده است ، تصریح کرد: متعهد هستیم تا پروژه رشت به بندر کاسپین را بر اساس برنامه زمانبندی شده یعنی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری رسانده و زیر بار قرار دهیم.

اسلامی اظهار داشت: طی هماهنگی های انجام شده تا زمان اتمام پروژه، با راه آهن مصمم هستیم تا یک تعرفه یارانه ای و سیستم حمل و نقل ترکیبی را  ایجاد کنیم که بار از طریق گیلان و مسیر ریلی آستارا - آستارا  جا به جا شود و بازرگانان بتوانند از این مسیر استفاده کنند.

وی گفت: در واقع با توجه به فرصت ایجاد شده برای بازرگانان کشورمان و نیز کشورهایی همچون هندوستان، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه  در شرایط کنونی با توجه به تعریف تعرفه ای که در اجلاس پنج جانبه ای مورد توافق قرار گرفت، باید بتوانیم با این اتصال جاده ای بار ترانزیتی را در همین شرایط افزایش دهیم و بعد از راه اندازی کامل مسیر ریلی می توان تکلیفی بر عهده راه آهن گذاشته را اجرا کرد.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ میلیون تن بار ترانزیتی را جا به جا می کنیم، افزود : این میزان جا به جایی بار با همین شرایط کنونی می تواند تا ۵۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.

مسیر رشت - انزلی ۳۷ کیلومتر است که در سه قطعه با سه پیمانکار تعریف شده است. این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

 محمد اسلامی  وزیر راه و شهر سازی و محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه  امروز پنجشنبه از پروژه راه آهن رشت - انزلی بازدید کردند..

عناوین برگزیده