تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۲۲۷
کد خبر: ۸۰۳۹۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس بومی سازی فولاد مبارکه:

تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار بدون وابستگی است

می متالز - رئیس بومی سازی فولاد مبارکه گفت: تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار مواد و تجهیزات مورد نیاز است که این مورد تنها با بومی سازی و بدون وابستگی امکان پذیر است.
تولید پایدار، نیازمند تامین پایدار بدون وابستگی است

به گزارش می متالز، مسیب فروغی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد کفت: یک صنعت باید برای بدست آوردن تولید پایدار، تامین پایداری را به وجود آورد و لزوم تامین پایدار، تداخل نداشتن با عوامل سیاسی و جغرافیایی است،  بنابراین زمانی که تولید و تامین ساخت داخل باشد تضمین کننده تامین پایدار در صنعت است.

 وی در ادامه افزود: مجتمع فولاد مبارکه در این راستا از سال 1380 به صورت ساختار یافته در حوزه بومی سازی فعالیت خود را آغاز کرد و در حوزه قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی کار را شروع و ادامه داده و در سال جاری مرحله بومی سازی خطوط تولید در فولاد مبارکه آغاز شده است.

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه ادامه داد: فعالیت های فولاد مبارکه در زمینه بومی سازی باعث شده است که در زمان جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه هیچ خدشه ای به تولید مجتمع وارد نشود و علاوه بر این توسعه هم در این زمان به وجود آمده است.

فروغی افزود: در آغاز بومی سازی 30 درصد تجهیزات و قطعات ساخت داخل بوده و اکنون بعد از 18 سال نزدیک به 80 درصد قطعات و تجهیزات بومی سازی شده و در داخل ساخته می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در کنار افزایش تولید، توجه به بومی سازی و افزایش ساخت قطعات و تجهیزات در داخل کشور بسیار قابل اهمیت است و فولاد مبارکه توانسته است با اقدامات مناسب ضمن گسترش صادرات و افزایش توان تولیدی و بومی سازی در مجتمع، به صنعت فولاد کشور کمک های شایانی نمایند.

عناوین برگزیده