تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۸۰۳۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران مطرح کرد:

امضای 500 میلیون یورو تفاهم نامه به منظور بومی سازی و توسعه صنعت فولاد

می متالز - دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از پیشتازی تامین کنندگان صنعت فولاد در مقایسه با سایر صنایع کشور خبر داد و گفت: در مدت 4 روز نمایشگاه 500 میلیون یورو برای بومی سازی، صرفه جویی ارزی و توسعه صنعت فولاد به امضا رسید.
امضای 500 میلیون یورو تفاهم نامه به منظور بومی سازی و توسعه صنعت فولاد

به گزارش می متالز، خلیفه سلطانی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد کفت: باید این نکته را در نظر داشت که هدف از بومی سازی نباید تنها تامین نیاز داخل نباشد، بلکه رشد صنعت هدف اصلی تمامی اهالی صنعت ایران است.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد در زنجیره فولاد، سهم تامین کننده ها در صنعت فولاد بیشتر از صنایع دیگر است.

دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران افزود: نمایشگاه در هفت هزار متر برگزار شد و برای گسترش فرهنگ بومی سازی و افزایش تولید داخل در شرایط کنونی کشور، باید فضای صنعت فولاد یک فضای رقابتی باشد، از همین رو شرکت هایی با توانایی اثبات شده در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی از امضای 500 میلیون یورو تفاهم نامه در 4 روز جشنواره و نمایشگاه فولاد خبر داد و گفت: البته از این میزان، ۹۵/۵ میلیون یورو قراردادها و یا پیش قراردادهایی هستند که در راستای صرفه جویی ارزی به امضا رسیده اند.

وی به شرکت های اصلی صرفه جو در ارز اشاره کرد و گفت: گروه فولاد مبارکه با ۴۰ میلیون یورو، فولاد خوزستان با ۵/۷ میلیون یورو، شرکت گل گهر ۲۰ میلیون یورو، فولاد خراسان ۶/۴ میلیون یورو، کاوه پارس ۶/۷ میلیون یورو، فولاد آلیاژی ایران ۸/۳ میلیون یورو، چادرملو ۱۰ میلیون یورو و میدکو با ۴/۲ میلیون یورو از جمله شرکت هایی بودند که در این نمایشگاه حضور داشته و نقش ویژه ای در صرفه جویی ارزی و بومی سازی صنعت فولاد بر عهده داشته اند.

خلیفه سلطانی ادامه داد: سامانه جامع توسعه تکنولوژی که دو ماه و نیم پیش در ایمیدرو رونمایی شد و فضای رقابتی، دو بال پرواز برای بومی سازی هستند که در آن شرکت‌های فولادی، شرکت های تامین کننده و پیشکسوتان صاحب تجربه مدیریتی در صنعت فولاد، مشوق های اجرای بومی سازی هستند.

عناوین برگزیده