تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۸۰۴۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
مشاور رئیس هیات مدیره ایمیدرو:

تفاهم نامه های امضا شده را با جدیت دنبال می کنیم

می متالز - مشاور رئیس هیات مدیره ایمیدرو گفت: حدود پانصد میلیون یورو در این نمایشگاه منعقد شده که با پیگیری های مداوم تلاش می کنیم تا همه تفاهمنامه‌های منعقد شده به سمت و سوی قراردادهای اجرایی هدایت شوند.
تفاهم نامه های امضا شده را با جدیت دنبال می کنیم

به گزارش می متالز، محمد کشانی در جریان بازدید از نمایشگاه ملی فولاد (بومی سازی) با مثبت خواندن اثرات دومین جشنواره ملی فولاد در کنار کارگروه بومی سازی ایمیدرو گفت: این جشنواره از سال گذشته و با شدت یافتن تحریم ها با محوریت انجمن ملی فولاد ایران ایجاد شد و به موازات آن کارگروه بومی سازی در ایمیدرو شکل گرفت.

وی با اشاره به نقش پر رنگ انجمن فولاد در پیشبرد اهدافی بومی سازی در زنجیره فولاد تصریح کرد: انجمن فولاد نیز در این راستا برنامه‌هایی را اجرایی کرده و تاکنون تفاهم‌نامه‌های متعددی منعقد شده، به طوری که انجمن در صدد است با جمع آوری اطلاعات، تفاهمنامه های منعقد شده را به قراردادهای اجرایی تبدیل کند.

کشانی افزود: باید با پیگیری های مداوم تلاش کرد تا همه تفاهمنامه‌های منعقد شده به سمت و سوی قراردادهای اجرایی هدایت شوند.

مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو با اعلام اینکه حدود پانصد میلیون یورو از محل بومی سازی و داخلی سازی قطعات صرفه جویی ارزی شد گفت: این مسیر بومی سازی با قدرت و قوت از سوی وزارت صمت، ایمیدرو و انجمن ها پیگیری می شود و میز تعمیق ساخت داخل که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برپا شده بود، با انجام تفاهم نامه های متعدد و تبدیل آنها به قرارداد تداوم یافت.

کشانی گفت: اکنون تولید ورق های نفت و گاز از سوی شرکت فولاد اکسین در حال اجراست و قرارداد اجرایی شده است، همچنین قراردادی که با ذوب‌آهن در زمینه تامین ریل منعقد شده بود قسمتی از آن انجام و تحویل شده است.

وی گفت: بر این اساس، میز برگزار شده تعمیق داخلی سازی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش معدن و صنایع معدنی کاملاً تبدیل به قرارداد شده است.

کشانی تصریح کرد: در بحث ساخت قطعات نیز پس از دسته بندی قطعات مختلف مورد استفاده در صنعت، انجمن ملی فولاد پیگیر خواهد بود تا از سوی شرکت‌های مختلف تبدیل به قرارداد شود.

وی در حاشیه دومین نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: اکثر شرکت‌ها در این شرایط عزم خود را جزم کرده اند تا عمده قطعات مورد استفاده در بخش معدن و صنایع معدنی را بومی‌سازی و داخلی سازی کنند.

عناوین برگزیده