تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۸۰۸۳۰
سرویس خبر : محیط زیست
دهمرده:

خسارت ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان نشان از عمق فاجعه دارد

می متالز - عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان مجلس با بیان اینکه عمق فاجعه در این استان بسیار است، گفت: سیلاب اخیر تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت ۱۱۰۰ میلیارد تومانی به سیستان و بلوچستان نشان از عمق فاجعه دارد

به گزارش می متالز، حبیب‌الله دهمرده با اشاره به آخرین وضعیت قطعی برق و گاز به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان گفت: براساس برآورد‌های اولیه سیلاب اخیر تاکنون ۱۱۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، شهری و راه‌های این استان خسارت وارد کرده است البته براساس آخرین آمار از مجموع ۸۷۷ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق بیش از 800  روستا وصل شده است.

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل عدم ایجاد زیرساخت‌ها در استان سیستان و بلوچستان قطعی برق و گاز در زمان ریزش باران و سیل گسترده است به همین دلیل باید زیرساخت‌ها پیش از این ایجاد می‌شدند.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیر رودخانه هیرمند باید اصلاح و سیل‌بندها احداث شوند تا باران به جای تبدیل شدن به سیل و ایجاد زحمت برای مردم در مسیر خود حرکت کرده و موجب رونق کشاورزی شود.

وی اضافه کرد: اگرچه فرصت‌های بسیاری برای لایروبی و اصلاح مسیر رودخانه هیرمند وجود داشته است اما استانداری، فرمانداری، شهرداری و وزارت کشور در این زمینه اقدامی نکردند این در حالی است که این فرصت‌سوزی‌ها موجب نارضایتی مردم نسبت به نظام خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ارگان‌هایی همچون سپاه پاسداران، بسیج و دیگر نهادهای دولتی و مردمی کمک‌های بسیاری به بلوچستان رسانده‌اند اما عمق فاجعه در این استان بسیار است، افزود: انتظار اینکه استان سیستان و بلوچستان یک شبه تغییر کند را نداریم اما باید برنامه‌های کوتاه و بلند مدتی برای بازسازی و آبادانی این استان  اجرایی شود.

عناوین برگزیده