تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۸۱۴۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
موسوی بیوکی مطرح کرد:

کاهش میزان ساخت و ساز؛ ناهماهنگی دولت و شهرداری‌ها در تولید مسکن شهری

می متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه هیچ هماهنگی میان برنامه های دولت و شهرداری ها برای تولید مسکن وجود ندارد و این مسئله موجب اجرای سیاست های مستقل در حوزه مسکن سازی و شهرسازی شده است.
کاهش میزان ساخت و ساز؛ ناهماهنگی دولت و شهرداری‌ها در تولید مسکن شهری

به گزارش می متالز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بازار ساخت و ساز مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی روند تولید مسکن در کشور قابل قبول نیست و این مساله تحت تأثیر عوامل مختلفی است.

افزایش چشمگیر قیمت زمین عامل تأثیرگذار در کاهش میزان ساخت و ساز مسکن

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از عوامل موثر در کاهش میزان ساخت و ساز مسکن، افزایش چشمگیر قیمت زمین به عنوان یکی از مولفه های اصلی تولید است، البته دولت در شرایط کنونی به دنبال است که با اجرای روش مشارکتی با بخش خصوصی، مشکل تأمین زمین را برای سازندگان حل کند.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل کاهش ساخت و ساز مسکن، افزایش قیمت مصالح و تجهیزات ساختمانی در بازار است، گرانی مصالح در پی افزایش نرخ ارز و فعالیت دلالان در بازار رخ داد، البته این مساله نیز کاهش رغبت سازندگان برای تولید مسکن موثر بوده است.

موسوی بیوکی افزود: افزایش نرخ دستمزد کارگران حرفه ای و غیرحرفه ای یکی دیگر از مسائل تأثیرگذار در کاهش میزان ساخت و ساز در کشور است، با توجه به افزایش نرخ تورم، میزان حقوق ودستمزد آن ها نیز بالا رفته است.

ضرورت نظارت جدی وزارت راه و شهرسازی بر بازار مصالح ساختمانی

این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت نظارت جدی دولت، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه نظارتی مانند سازمان تعزیرات بر بازار مصالح ساختمانی تأکید کرد و گفت: قطعا می توان با نظارت جدی، از بروز گران فروشی در بازار مذکور جلوگیری کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عدم هماهنگی دولت و شهرداری ها در بحث تولید مسکن در شهرها، افزود: متأسفانه هیچ هماهنگی میان برنامه های دو دستگاه وجود ندارد و این مسئله موجب اجرای سیاست های مستقل در حوزه مسکن سازی و شهرسازی شده است.

عناوین برگزیده