تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۸۲۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد:

تحریم‌های آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد

می متالز - نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تحریم‌هایی که پیش از این از سوی آمریکا اعمال شد، هیچ خللی بر میزان صادرات شرکت‌ها وارد نکرد و اکنون نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود.
تحریم‌های آمریکا جنبه تبلیغاتی دارد

به گزارش می متالز،  بهادر احرامیان اظهار داشت: اعلام تحریم‌های جدید از سوی آمریکا و اضافه کردن اسم چند شرکت جدید تاثیری بر صنعت فولاد ندارد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

وی افزود: این تحریم‌ها در گذشته بر روی برخی شرکت‌های فولادی اعمال شده بود که تاثیری بر عملکرد آن‌ها نداشته و به نظر نمی‌رسد بر روی شرکت‌های جدید هم بتواند اثرگذار باشد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: تحریم‌هایی که پیش از این اعمال شد، هیچ خللی بر میزان صادرات شرکت‌ها وارد نکرد و اکنون نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود.

احرامیان تاکید کرد: تحریم‌هایی که در گذشته اعمال شد به گونه‌ای نبود که کارکرد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و قابل مدیریت بود، در تحریم جدید هم قرار است همان تحریم‌ها تکرار شود.

وی یادآور شد: صادرات فولاد کشور طی ما‌های گذشته طبق برنامه و پیش‌‍بینی‌های صورت گرفته بود و از این لحاظ مشکلی نداشتیم.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه تحریم بر صادرات صنعت فولاد اثرگذار نبوده است تصریح کرد: تحریم نتوانسته محدودیتی ایجاد کند، تولیدکنندگان راه‌ها را پیدا کردند و صادرات در حال انجام است.

احرامیان تاکید کرد: بیشتر مشکلات صنعت فولاد داخلی است و از ناحیه تحریم‌ها مشکلات زیادی برای این صنعت ایجاد نشده است.

تحریم‌های آمریکا موضوع جدیدی نیستند

بیژن پناهی‌زاده معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز درباره تحریم صنایع فلزی و معدنی اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که آن دسته از مبادی که ایران از طریق آن‌ها ارزآوری دارد را مسدود کند که تولیدات فلزی و صادرات بخش معدنی از جمله این مبادی هستند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا موضوع جدیدی نیستند و در گذشته هم وجود داشته است، خاطرنشان کرد: باید اتاق فکر صنایع معدنی تشکیل شود تا بتوان راه‌های ارزآوری در این بخش را تعیین کرد تا در نهایت مشکلات و موانع را برطرف کرده و بتوانیم با تحریم مقابله کنیم.

عناوین برگزیده