تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۸۲۱۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها

می متالز - با توجه به افزایش نرخ دلار نیمایی احتمال می‌رود در بهمن ماه گزارش‌های خوبی از عملکرد شرکت‌ها منتشر شود.
افزایش دلار نیمایی امری موثر بر رشد دوباره پتروشیمی‌ها

به گزارش می متالز، امیر سیاحی، مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در بررسی وضعیت پتروشیمی‌ها گفت: گزارش‌های ارسالی این گروه در وضعیت مطلوبی قرار نداشته است.

وی ادامه داد: باید منتظر گزارش‌های بهمن ماه این حوزه بود، اما با افزایش نرخ دلار، پیش بینی می‌شود گزارش‌های دی ماه نسبت به گزارش نه ماهه این شرکت‌ها در وضعیت بهتری بوده و شاهد رشد دوباره این گروه باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به منفی شدن بازار بر حوزه پتروشیمی عنوان کرد: افزایش نرخ دلار نیمایی می‌تواند امری موثر بر رشد و توجه مجدد بازار به این گروه باشد.

سیاحی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد اظهار داشت: تحریم‌های اعمال شده کم نیستند، اما به نظر نمی‌رسد که تحریم‌های جدید عاملی بر کاهش این حوزه باشد. 

وی به فروش داخلی این حوزه اشاره کرد و افزود: همچنان فروش داخلی در این حوزه برقرار بوده و باید صبر کرد تا روند اعمال تحریم‌های جدید مشخص شود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اگر تحریم‌ها به شکلی باشد که صادرات به صورت کلی قطع شود قطعا تاثیرات بسیاری به همراه خواهد داشت اما؛ تاکنون در هر حالت صادرات به شکلی انجام می‌شده و به مرحله صفر شدن نخواهیم رسید. 

سیاحی از فعالیت شرکت‌های فولادی در داخل کشور سخن گفت و افزود: تحریم‌ها در این بخش از فعالیت فولادی‌ها تاثیر کمی داشته و این حوزه می‌تواند همچنان رشد خود را ادامه دهد، البته افزایش نرخ نیز سودآوری را به همراه خواهد داشت.

عناوین برگزیده