تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۸۲۴۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران کارنامه یکساله غریب‌پور را بررسی کرد:

باهوش است و پر تلاش

می متالز - محمدرضا بهرامن معتقد است که مدیریت ایمیدرو در دولت یازدهم و دوازدهم امیدبخش عمل کرده و مهدی کرباسیان و خداداد غریب‌پور توانسته‌اند کارنامه قابل قبولی در این سازمان داشته باشند.
باهوش است و پر تلاش

به گزارش می متالز، به گفته رئیس خانه معدن ایران در حال حاضر رابطه بخش معدن با نهادهای دانشگاهی بسیار بهبود یافته که این‌ موضوع می‌تواند به جذب نخبگان در بدنه سیاستگذاری و تصمیم‌سازی کمک کند و بخش را توسعه دهد. از نظر بهرامن با روی کار آمدن خداداد غریب‌پور در یکسال گذشته بخش معدن هم توانسته کارنامه خوبی در عبور از تحریم‌ها داشته باشد و هم اینکه با ایجاد همدلی بین فعالان بخش، آنها را به توسعه فعالیت‌هایشان امیدوار کند.

رئیس خانه معدن ایران می‌افزاید: نظر گرفتن از تشکل‌ها و فعالان صنفی موضوعی است که در مدیریت آقایان کرباسیان و غریب‌پور افزایش یافته و باعث نزدیکی دولت و بخش خصوصی فعال در بخش معدن شده است.
بهرامن تصریح می‌کند: پس از آنکه آقای کرباسیان به دلیل قانون بازنشستگی از ایمیدرو رفتند نگرانی زیادی در رابطه با جایگزینی ایشان وجود داشت، چراکه هم اقدامات خوبی در بخش معدن شروع شده بود و هم اینکه بخش خصوصی در تعامل بالایی با ایمیدرو قرار داشت.
رئیس خانه معدن ایران می‌افزاید: در دوره مدیریت آقای کرباسیان شاهد آن بودیم که حتی رابطه بخش فرهنگ و هنر با بخش معدن به اوج خود رسید و ایمیدرو متولی جشنواره های عکس و فیلم‌ مستند شد و وجهه معدن را در بین اهالی فرهنگ بالا برد.
بهرامن می‌گوید: خوشبختانه با آمدن آقای غریب‌پور این نگرانی‌ها از بین رفت و شاهد آن‌ بودیم مدیری توسعه‌گرا، باهوش و پرتلاش‌ در راس ایمیدرو قرار گرفت تا آهنگ توسعه بخش حفظ شده و ریتم آن تندتر شود.
او می‌افزاید: در طول یکسال گذشته شاهد بودیم که رابطه معدن و دانشگاه به اوج خود رسید و تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شدند تا جایی‌که تعامل بسیار خوبی با دانشگاه‌ها ایجاد شده است.
بهرامن تصریح می‌کند: خوشبختانه آقای غریب‌پور اهل شو نیستند و عمده بخش معدن باور دارند که او توانسته در دوره تحریم‌ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.
رئیس خانه معدن ایران می‌گوید: فرهنگی در ایمیدرو وجود دارد که توسعه را بر تنگ‌نظری و بازی‌های سیاسی ترجیح داده و منافع ملی را در نظر می‌گیرد که این فرهنگ از زمان تاسیس سازمان تا کنون ادامه داشته و مدیران قابِلی چون دکتر کرباسیان و دکتر غریب‌پور نیز بر غنای این فرهنگ افزوده‌اند.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده