تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۸۲۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شیخ:

مجلس مصوبه‌ای درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها نداشته است

می متالز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، مصوبه مجلس در خصوص معافیت مراحل تولید ساخت یک اثر فرهنگی و سینمایی را بسیار مثبت دانست و گفت: البته این مصوبه به معنای معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها نیست.
مجلس مصوبه‌ای درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها نداشته است

به گزارش می متالز، مهدی شیخ اظهار کرد: در نشست هفته گذشته مجلس در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، مراحل خدمات تهیه، تولید، پخش و عرضه فیلم، سریال و موسیقی و کلیه خدمات مربوط به تجهیز و راه‌اندازی امور صوت و تصویر سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر و موسیقی معاف شدند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه مربوط به جزء 4 بند "ب" ماده 9 لایحه مالیات بر ارزش افزوده بود که این مهم برای کمک به حوزه فرهنگ و سینما صورت گرفت.

وی با بیان اینکه مجلس با وجود اینکه این مصوبه نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت، به آن رأی مثبت داد، ادامه داد: این مصوبه کمک مهمی به حوزه تولیدات سینمایی می‌کند.

شیخ، اقتصاد فرهنگ را نهالی نوپا و ضعیف توصیف و اضافه کرد: این حمایت‌ها برای رشد و نمو این صنعت ضرورت دارد و تصمیم امروز مجلس در همین راستا بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته این مصوبه هیچ ارتباطی به عدم دریافت مالیات از هنرمندانی که درآمدهای بالا دارند، ندارد و این مصوبه فقط به خدمات و روند تولید محصول مربوط است. بنابراین مجلس مصوبه‌ای درباره معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها نداشته است.

این درحالیست که برخی رسانه‌ها با استناد به این مصوبه مجلس، اعلام کردند که مجلس سلبریتی‌‎ها را از پرداخت مالیات معاف کرده است.

عناوین برگزیده