تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۸۲۶۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل بازرسی وزارت تعاون:

کاهش ۶۰ درصدی حوادث فوتی در معادن کشور/ ۱۰ کارگر جان باختند

می متالز - مدیرکل بازرسی وزارت تعاون بابیان اینکه حوادث منجر به فوت در معادن کشور ۶۰ درصد کاهش داشت، گفت: طی سال جاری ۱۰ کارگر معدن در معادن کشور جان باختند.
کاهش ۶۰ درصدی حوادث فوتی در معادن کشور/ ۱۰ کارگر جان باختند

به گزارش می متالز، علیرضا مظفری عصر پنج‌شنبه طی اولین سمینار ایمنی در فعالیت‌های معدنی و نقش آموزش برای ارتقای سطح ایمنی به میزبانی تالار همایش‌های دانشگاه دامغان بابیان اینکه حوادث حوزه معدن جهان هشت برابر نرخ حوادث در سایر حرفه‌ها و مشاغل است، ابراز داشت: بخش ناشی از حوادث معادن کشور طی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه طی سال جاری ۱۰ کارگر در واحدهای معدنی کشور جان خود را از دست دادند، افزود: بر اساس آمار ارائه‌شده جهانی ۳۴۰ میلیون حادثه معدن در سال رخ می‌دهد که با احتساب این آمار شش هزار و ۳۰۰ کارگر در دنیا براثر وقوع حوادث ناشی از کار در معادن جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۱۷۳ هزار نفر آسیب‌پذیر قشر کارگری در کشور خبر داد و ابراز داشت: حدود یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار بنگاه اقتصادی در کشور فعالیت دارند که ۹۰۰ نفر کار بازرسی از این تعداد بنگاه را بر عهده‌دارند.

مظفری با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار صورت گرفت، در ادامه تصریح کرد: از این تعداد برای ۳۹۰ هزار کارگاه ابلاغیه صادر و سه هزار و ۶۲۰ کارگاه متخلف نیز در اجرای ماده ۱۰۵ قانون کار به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۴۰۰ معدن در کشور وجود دارد، افزود: ۱۰۰ هزار نفر کارگر به‌ صورت مستقیم در این تعداد واحد معدنی فعالیت دارند.

عناوین برگزیده