تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۸۳۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آغاز پذیره‌نویسی "گروه توسعه مالی فیروزه" از هفته آتی؛

گام‌های سرمایه‌گذار استارت‌آپی برای ورود به بازار سرمایه

می متالز - پذیره نویسی این صندوق از هفته آتی طی ٦ روز کاری در شرکت فرابورس عملیاتی خواهد شد.
گام‌های سرمایه‌گذار استارت‌آپی برای ورود به بازار سرمایه

به گزارش می متالز، نشست خبری گروه توسعه مالی فیروزه باحضور رادمان ربیعی معاونت سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروز و اصحاب رسانه برگزار شد.

رادمان ربیعی در این نشست عنوان کرد: پذیره نویسی این صندوق از هفته آتی طی ٦ روز کاری در شرکت فرابورس عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص سابقه سرمایه‌گذاری این صندوق گفت: سابقه این شرکت در بخش اینترنت و افتصاد دیجیتال به دهه نود و همگام با توسعه زیرساخت‌های ملی در حوزه اینترنت کشور باز می‌گردد.

ربیعی افزود: گروه مالی فیروزه تجربه سرمایه گذاری موفق دراستارت آپ هایی، چون شیپور، الوپیک، داستان من و بنگاه هایی، چون آواتک و سرآوا را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

معاونت سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروز به میزان سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد تومانی این شرکت اشاره کرد و گفت: ۷۰درصد از میزان سرمایه‌گذاری بر عهده شرکت‌های هم گروه بوده و ۳۰درصد باقی مانده از طریق پذیره‌نویسی تامین خواهد شد.

وی در خصوص اجرایی نشدن و عدم تامین مالی از طریق "پذیره نویسی" عنوان کرد: در صورت اجرایی نشدن تامین مالی از طریق گروه صورت خواهد گرفت.

ربیعی تصریح کرد: طی دو سال گذشته میزان تقاضا برای جذب سرمایه در حوزه استارت‌ آپی بیشتر شده، گروه مالی فیروزه نیز به بررسی ۱۰۰طرح جهت سرمایه‌گذاری پرداخته است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری جسورانه ریسک بالایی داشته و مدیران و دیگر ارکان صندوق با بررسی و سنجش میزان ریسک را به مرحله قابل قبول برای سرمایه‌گذاری رسانده‌اند.

معاونت سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروز در خصوص استراتژی‌های سرمایه‌گذاری این گروه خاطرنشان کرد: ۵ استارت‌ آپ به عنوان هدف‌گزاری سال آینده در دستور کار قرار گرفته و نکته مهم قرار داشتن در "مرحله رشد" است.

ربیعی در پایان اظهار کرد: تاسیس مرکز رشد "کنترل تک" به منظور پیاده‌سازی نمونه‌های موفق جهانی در مقیاس ملی و همچنین ارائه خدمات مشاوره مالی و سرمایه‌گذاری به استارت‌آپ‌هایی همچون "اسنپ"، "جیبیت"، "تخفیفان"، "الوپیک" و "شیپور" نیز از دیگر فعالیت‌های این گروه مالی است.

گروه مالی فیروزه، نخستین شرکت بین‌المللی در بازارسرمایه ایران بوده که در سال ۸۴ باهدف جذب و مدیریت سرمایه‌های داخلی و خارجی در بازار بورس تهران آغاز به کرده و به تدریج فعالیت‌های خود را در جهت ارائه خدمات متنوع مالی به سرمایه گذاران و کسب‌و‌کار‌ها گسترش داده است.

عناوین برگزیده