تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۸۴۰۰۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد

۴۰ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است

می متالز - فرماندار بروجن، با اشاره به قابلیت این شهرستان در صنعت گفت: ۴۰ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن استقرار دارد.
۴۰ درصد صنایع چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن مستقر است

به گزارش می متالز، مسعود ملکی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از کارخانه محصولات نسوز دیرگدازه‌های زاگرس در شهرک صنعتی سفیددشت شهرستان بروجن که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تاکید کرد: هم‌اینک ۲۶۰ واحد تولیدی در ۵ شهرک صنعتی شهرستان بروجن فعال است.
وی افزود: در این واحدهای تولیدی ۷ هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
ملکی تصریح کرد: در شهرستان بروجن به اندازه واحدهای تولیدی موجود، طرح‌های در حال احداث و بهره‌برداری وجود دارد، اما برای تامین مواد اولیه، پرداخت سرمایه در گردش و تقویت زیرساخت‌ها به خصوص در شهرک‌های صنعتی به کمک مسوولان ملی نیاز است.
 واحدهای تولیدی ظریف مصور، نخ نگین، فولاد شهرکرد و ورق خودرو از مهترین صنایع ایران و چهارمحال و بختیاری است که در شهرک های صنعتی شهرستان بروجن فعالیت دارد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان در سفر ۲ روزه به چهارمحال و بختیاری از بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی استان دیدن می‌کنند.

از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد ریال در استان صادر شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است.

هم اینک ۹۰۰ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار نفر، ۱۹۱ معدن با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال و اشتغال یک هزار و ۶۰۰ نفر و ۴۲ هزار واحد صنفی در این استان فعال است.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده