تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۸۴۵۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون وزیر صمت خبر داد:

تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت‌های صنعتی کشور

می متالز - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت های توسعه صنعتی کشور در سال آینده است.
تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از اولویت‌های صنعتی کشور

به گزارش می متالز، سعید زرندی، بعدازظهر یکشنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی درب و پنجره های آلومینیومی در یزد بر توجه به حوزه پایین دست صنایع آلومینیومی تاکید کرد و اظهار داشت: پتانسیل های بسیاری در این بخش در کشور داریم اما به آن بی توجهی شده است.

وی عنوان کرد: در حوزه فولاد، ظرفیت تولید کشور 30 میلیون تن است که در چند سال اخیر برنامه ریزی های خوبی در حوزه فلزات اساسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

زرندی، ظرفیت تولید آلومینیوم در کشور را 497 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: با افتتاح آلومینیوم جنوب، تحرک و رونق جدیدی در این صنعت رخ می دهد به نحوی که در صنعت یاد شده، یک میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته و ظرفیت تولید 330 هزار تن آلومینیوم در سال را دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اولویت ها و برنامه های سال 99 در وزارت صمت عنوان کرد: تکمیل زنجیره پایین دست صنایع فلزی از رویکردهای ما در سال آینده است.

وی افزود: در این راستا در استان یزد پتانسیل خوبی وجود دارد و باید به سمت شهرک های تخصصی در همین زمینه ها برویم.

زرندی ادامه داد: نگاه به زنجیره ارزش در همه کشورها در طراحی شهرک های صنعتی مدنظر است و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال را نیز از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و افزود: باید بتوانیم واحدهای غیرفعال و دچار مشکل را دوباره به تولید باز گردانیم.

زرندی ادامه داد: توقع من از یزد این است که در حوزه نساجی و پوشاک اتفاقات بزرگی را رقم بزند و مسئولان استان نیز از این دست صنایع، حمایت ویژه ای داشته باشند.

عناوین برگزیده