تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۸۴۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

تحریم آمریکا تاثیری در اهداف ما ندارد/ راه اندازی اولین خط اختصاصی هوایی اصفهان با مدیریت فولاد مبارکه

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: تحریم های آمریکا در روند تولید و توسعه فولاد مبارکه تاثیر ندارد و درصدد هستیم با توان بیشتر به کار ادامه دهیم.
تحریم آمریکا تاثیری در اهداف ما ندارد/ راه اندازی اولین خط اختصاصی هوایی اصفهان با مدیریت فولاد مبارکه

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان در نشست خبری فولاد مبارکه با اشاره به توسعه تولید این شرکت افزود: خوشبختانه با تعهدی که در این شرکت صنعتی با هم داشتیم قرار شد با تمام توان به توسعه تولید بپردازیم و تحریم های ظالمانه آمریکا نمی‌تواند مانع پیشرفت این صنعت در ایران باشد.

وی تصریح کرد: درست است آمریکا ما را مجدد در لیست تحریم های ثانویه خود قرار داد، اما جامعه هدف ما مشخص است و این هجمه ها تاثیر چندانی در روند پیشرفت ما ندارد.

مدیرعامل فولادمبارکه با بیان اینکه این شرکت در سال جاری افتخارات متعدد ملی و بین المللی کسب‌کرده، افزود: خوشبختانه کیفیت در تولید یکی از معیارهای اصلی و اولیه شرکت فولاد مبارکه است که به همین منظور توانسته‌ایم گواهی نامه های متعدد ملی و بین المللی از جمله گواهی نامه طلایی کیفیت EFQM را کسب کنیم.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه برای ۳۵۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده که این رقم با توسعه متوازن این کارخانه در آینده در حال افزایش است.

عظیمیان با اشاره به ظرفیت تولید این صنعت گفت: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در چندسال اخیر با توجه به مشکلات متعدد اقتصادی توانسته حتی بیشتر از ظرفیت اسمی اقدام به تولید کند و باید متذکر شوم که اگر مواد اولیه درآینده به خوبی تامین شود ظرفیت تولید نیز گسترش پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای تولید تا کنون شرکت فولاد مبارکه ۱۲۷ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۲۰ میلیون تن را صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان بیان کرد: یکی دیگر از افتخارات فولاد مبارکه بومی سازی ۸۰ درصد از قطعات مصرفی این شرکت بوده که تعداد ۳ هزار و ۸۵۰ قطعه را شامل می شود.

وی در بخش دیگری از  صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی این شرکت گفت: خوشبختانه در حوزه اجتماعی دستاوردهای خوبی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده ایم که باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و فعالیت های شهری شرکت از جمله این موارد است.

عظیمیان اضافه کرد: در راستای توسعه خدمات اجتماعی این شرکت در پی موافقت اصولی ریاست جمهوری ، نمایندگان مجلس و هیات مدیره شرکت به زودی اولین خط اختصاصی هوایی اصفهان با مدیریت فولاد مبارکه راه‌اندازی می شود که می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری در استان موثر واقع شود.

وی عنوان کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از هدر رفت آب تنها یک درصد از آب رودخانه زاینده رود را در صنعت فولاد مصرف می‌کند و مابقی مصرف از تصفیه پساب فاضلاب شهرهای اطراف تامین می‌شود.

عظیمیان با اشاره به ساخت طرح نورد گرم ۲ گفت: طرح نورد ۲ گرم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با اجرای آن کشور از تامین هرنوع فولاد بی‌نیاز می شود.

وی افزود: این طرح باعث ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خام فروشی می شود.

 مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در تولید فولاد در دنیا عقب نیستیم اما در تولید ورق ۱۲ سال عقب هستیم که با اجرای طرح نورد گرم ۲ این مهم منتفع می شود.

وی تاکید کرد: جدا از تولید فولاد، درصدد هستیم به بخش ماشین سازی هم ورود کنیم تا با اجرای این طرح فراتر از قطعه سازی قدم برداریم و از  کشورهای خارجی برای تامین ماشین های تولید بی نیاز شویم.

عناوین برگزیده